VÄRLDENS BÄSTA PLATS

Efter 5 härliga och välbehövliga dagar i fjället har jag nu landat hemma i Lycksele.
Dagarna som varit har varit så himla lugna & sköna. Sovmorgnar vissa dagar - då vi inte skulle ut & starta fjällvandringen tidigt, ätit gott, sett film, varit på upptäcktsfärder på nya platser, bara myst på.

Här kan ni se hur vi haft det;

En fullpackad bil & mina två älsklingar. Jag tror nästan dem visste vart vi var påväg! ;-)

Såhär har våra dagar sett ut till största delen: vandra upp på fjället, vara i skogen & och söka kantareller. Jag hade lite svårt för det först, hade inga såkallade kanarell-ögon eftersom jag otroligt nog aldrig plockat dem förut! Och tillslut så gick det ;-)
 
I samma veva som vi varit ute å kom jag och C på att vi kunde plocka blåbär också, det verkligen kryllade av dem på fjället! Så stora & goda hihi. Så jag fick ihop det till två blåbärspajer! Christoffer älskar blåbärspaj så det var mest hans idé hihi.
 
Vi har fiskat & njutit av solnedgångarna vid forsen nedanför stugan. Inte så stor fiskelycka men en fin tillvaro & fint sällskap var det allra bästa!
 
Stugmys är ju givetvis en stor prio! Särskilt när jag inte är i stugan så himla ofta. Så att mysa ned sig i soffan, med favoritkillen under en filt och ha varma tjocksockar, det är närmar oslagbart!
 
På tal om kantarellerna så skrapade vi ihop väldigt mycket! Så glad att jag får med mig flera påsar hem till övik sedan! Men vi har ätit en del under helgen också, rostat bröd med smörstekta kantareller & ost kan jag nästan föräta mig på.. ;-)
 
En dag åkte vi till Ruttjebäcken för att äta lunch. Det är en stor fors som ligger i ett stort naturreservat, faktiskt i Tängvattnet så det är sjukt nära våran stuga! :-) Det är kanske den vackraste fors jag sett i hela mitt liv, och absolut perfekta lunchstället! Vi gjorde upp en eld och åt hamburgare, och njö av utsikterna såklart.
 
Jag har spenderat så mycket tid med hundarna, jobbat med dem & fått skratta åt hur barnsliga dem är. Max anser att jag är hans och Oliver anser ju även att jag är hans ;-) Men dem är aldrig ovänner & leker ofta så det är jag glad för. Och särskilt min lille Oliver, som är 9 år gammal och går mot sin ålders höst. Honom vill jag ta vara på så mycket som möjligt, njuta av det vi har nu & skapa fler minnen.<3
 
En kväll åt vi kräftskiva till middag, tror vi alla låg som nerklubbade sälar efteråt haha!! Så sjukt mätt man blir, man kastar ju nästan i sig det när allt skalande väl är klart ;-)
 
En av de saker jag älskar mest är morgnarna; man får ta en kopp kaffe & sätta sig på bron, känna morgonkylan och njuta av morgondimman över sjön.

Fler bilder än så tog jag inte, tyvärr. Borde tagit mer bilder uppe på fjället men man kopplade automatiskt bort telefonen, bara njöt av utsikterna liksom.
 
--- --- ---
Nu jobbar jag inte förrän fredag så några lediga dagar här hemma ska bli såå skönt! :-)
Har planerat att promenera hem till mormor & hälsa på, mysa med alla föräldrar, träffa Josefin, kanske köra en sväng till Åsele & Norsjöberg för att hälsa på Christoffer & de andra, vara med Oliver, bara njuta av tillvaron. Har insett mer och mer hur mycket jag saknar och uppskattar Lycksele.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0