DET ÄR VISST INTE TÄNKT ATT LEDIGA DAGAR SKA VARA LATA

I tisdags var det väldigt skönt att vid halv tio-tiden byta om till sina vanliga kläder & lämna Wemer (sjukhusbyggnaden jag jobbar i). Det var ett supermysigt kvällspass med patienterna & kollegorna så jag hade inte direkt bråttom därifrån heller, men efter 5 pass på raken så var det skönt att gå på helg såhär mitt i veckan! Som en vanlig arbetsvecka, då. Men att jobba över helger + jobba kvällspass är ändå inte som en 'vanlig' arbetsvecka som för de som jobbar samma tider måndag-fredag :P Tycker då jag!

Vad gör jag mestadels när jag är ledig då? Är med min älskade vovve, såklart!!
Det märks tydligt på Max att han verkligen njuter & slappnar av de morgnar då jag ligger kvar till efter kl 06 ;-) Han föredrar ju som inte att följa husse i bilen på jobbet när jag jobbar dagpass, då kliver jag ju upp vid 05 för att hinna mata & promenera honom innan jag måste gå hemifrån.
Så vi tar mysig sovmorgon tillsammans ibland, går på promenader, brukar även borsta igenom pälsen & klippa klorna, leka med honom, men mestadels så brukar han sova & bara må gott :-)

Har även tränat 4 pass på dessa två lediga dagar! Ett utav dubbelpassen bestod av ben & mage på förmiddagen, sedan efter middagen blev det intervaller & core-övningar. Kortfattat summerat så är min mage DÖD. Och dubbelpass på en dag känns extramycket, är så mör med sådan jäkla träningsvärk! Sedan igår är bröstet & axlarna totalt möra. Men klagar absolut inte ;-) Längtar som f*n tills musklerna börjar synas ordentligt!

Igårkväll hade jag, Linda och Sara mysiskvällis hemma hos Sara! Vi såg film, åt lite götta, snackade skit, skrattade, bara hade det finfint! Man ska ta vara på sådana tillfällen med sina vänner så gott det bara går!<3
 
--- --- ---
Nu väntar jobb fredag dag, lördag kväll & söndag dag för min del, killarna ska till Åsele & jaga, MEN imorgonkväll är jag bjuden hem till Maire, en sjuksköterska jag jobbar med, för en liten after-work. Jag & några andra i personalen ska dit och typ äta takeout, dricka lite rödtjut, se på film m.m. Supermysigt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0