PÅSKEN 2016

Påskhelgen har nått sitt slut och visst känns det tråkigt, får alltid samma ångestkänslor när jag åker från älskade Tängvattnet.. Men de tre dagarna jag var ledig och fick vara där är jag så tacksam för! :-) Känner mig så utvilad och redo för denna nya arbetsvecka som ska bestå av endast en ledig dag!
 
Men här kommer en hel drös med bilder från helgen;
 
 
En snap innan jag åkte, haha insåg min särskrivning när jag väl var framme men jag var nog i alldeles för mycket extas när den togs!! ;-)
 
Var framme kring 17tiden eftersom jag kunde lämna jobbet mycket tidigare och det var såå skönt; familjen väntade på mig och vi åt mammas supergoda tacopaj när jag landade. Senare under kvällen så bastade jag med killarna och drack lite bärs, kände hur jag blev mer och mer avslappnad!
 
Fredagen börjades med en god frukost och lite TV innan vi tankade och fyllde på olja i skotrarna, packade packpulkan och begav oss upp mot fjället! Det blev att vi körde ända till Joesjö där mormor och morfar samt min ena mosters familj har stuga. Såå trevligt att träffa dem MEN det snöade och var mulet så var sjukt snöblint på fjället! :P Haha. Och det är ca 3 mil till Joesjö så totalt blev det en bra lång sväng.
 
När vi kom tillbaka hem till Tängvattnet så for jag och Fredde ut och körde skoter själva, bland träd och branter.. Och med tanke på hur hård snön var så kan ni ju tänka er hur dåligt föret var. Men det gik hyffsat ändå, bara kul att få vara ute och hänga på bror.
Sedan på eftermiddagen hade vi lite afterskoter med snacks och cider och vi åt grillat till middag. Årets första grillning, så mumsigt!!
 
Lördagen, påskafton ofc, började med att vi fick påskägg! Varje år såklart, hihi. Plus att jag hade mitt muminägg så jag hade två stycken. Dock äter jag inte så mycket godis längre, dels för att vara nyttig och dels för att det inte är så himla gott egentligen. Tur att mammas och Pers grannkompisar kom på besök ofta och fick äta upp det ;-)
 
Denna dag blev lite finare och den spenderades ute hela dagen förstås. På eftermiddagen började jag och killarna föra lite med varmchoklad-minttu och Fredrik hade med sig sin blockrocker så vi taggade upp med musik också.
 
Efter dusch & fix så hjälpte jag mamma att göra i ordning påskbordet, hon är en fena på att laga så god mat! Ägghalvor med en hemlagad röra på, rökt lax, gravad lax, tjälknöl, köttbullar, potatis, sill, vårt påskbord är rätt likt julbordet ;-) Och Per bjöd på påsköl som smakade riktigt bra!
Senare på kvällen styrde jag och killarna ihop förfest i vår stuga, några vänner kom över och det var så himla roligt!! Alla killar förflyttade sig ut till bastuns relax efter ett tag så jag och alla brudar var själva inne i stugan och snackade en massa, så mysigt! Var så längesedan jag fick träffa Line, Pernilla och Agnes.
Sedan fick vi skjuts in till Hemavan för att fara på Högfjällshotellet där vi dansade, drack, träffade mer folk, nä oj vad kul det var :-) 
 
En lugn söndag var då befogat, lite sliten var man ;-) Men efter lite powernaps och frukost i magen så åkte vi skidor en sväng, dock räckte inte energin hela vägen haha. På eftermiddagen lånade jag brorsans polaris och körde iväg en sväng ensam, lekte lite och njöt av utsikterna. Hade det varit strålande sol så hade det varit 100% perfekt men det snöade i varje fall inte så jag kan inte klaga. Sedan kramade vi Gustav hejdå som åkte hem till Umeå och kvällen därefter blev lugn så lugn. Mamma och Per hälsade på stuggrannarna så jag och Fredrik käkade lite götta och såg på Beck-filmer.
 
Och idag, måndag och annandagpåsk, så har jag bara kört bil hem till Övik hela förmiddagen och sedan började jag jobba kl 14. Lagomt tröttsamt och hemma i lägenheten fanns ingen mat så jag kunde inte käka något innan jag for till sjukhuset haha. Men det var då lugnt på jobbet och jag fick ta lite längre middagsrast så det gick bra. När jag kom hem på kvällen så möttes jag av massa kramar och pussar av både Christoffer och Max som också kommit hem, så himla skönt att träffa dem igen!<3 Christoffer är så sjukt kramig av sig och det älskar jag, det kramas massor i vårt hem och det smittar av sig på andra också.
 
Så med blåmärken över benen efter all skoterkörning, en relativt trött kropp i sig men ett psyke & själ som är fyllda med fjälluft och harmoni så är det skönt att vara hemma och vara tillbaka i vardagen och de vanliga rutinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0