EMBRACE HAPPINESS

Hejhej på er, ett litet inlägg som kommer nu!! Inte skrivit så mycket vardagligt på några dagar men bloggen prioriteras inte allra först jämt. Har fördrivit mina dagar med jobb, träning & mys :-) Som vanligt!
 
Bjuder på lite bilder från senaste tiden;
 
Efter att ha jobbat lördag, söndag, måndag och tisdag så finns inte mycket krafter kvar. Just nu är det tungt på avdelningen med många rehabiliteringspatienter efter både stroke och amputering av ett eller t.o.m. två ben! Alltså är det tunga förflyttningar och just mycket rehabiliteringsträning. Men idag har jag varit ledig och inte gjort mycket alls, känns mycket skönt :-)
Och annars så trivs jag som fisken i vattnet på jobbet, får mycket beröm och uppskattning av de andra personalen och det är skönt att komma över det första hindret när man börjar på ett nytt ställe. Känner mig som en i gänget hihi.
 
Mysa är bara förnamnet på vad som våran älskade hund är duktig på att göra, hihi. På förmiddagar innan jag jobbar kväll eller då jag är ledig så ser våra dagar till stor del ut just såhär. Älskar't!!! 
 
När jag handlade på ica så köpte jag hem jordgubbar att ha som mellis, inte helt fel det! Längtar tills man får mumsa på äkta svenska jordgubbar i sommar..
 
Stunderna på morgonkvisten innan man gått till jobbet har sett ut såhär! Förhimla vackra morgnar och inte alls så kallt heller. Plus att man hinner piggna på sig innan arbetsdagens plikter kallar :-)
 
Till min stora glädje & överraskning fick jag ett litet paket häromdagen, och inuti fanns vääärldens finaste påskägg! <3<3 Totalt i min smak hihi!! Den ligger nu nedpackad i min väska och ska öppnas på påskafton :D
 
Faktiskt hur det sett ut idag; städat och packat inför fjällen! Jag vill alltid lämna lägenheten i toppskick när jag och Chrille åker bort några dagar, så skönt att komma hem till det sedan.
Chrille har också packat klart sina saker som han behöver, vi är i stort sett redo för påskfirande!! Han och Max åker till Åsele imorgon efter jobbet och firar påsk med sin släkt i deras stuga, så dem kommer minst sagt vara saknade över helgen!

 --- --- ---
Jag jobbar 6.45-15.30 imorgon men har jag tur så kan jag kanske smita iväg tidigare beroende på hur läget är på avdelningen. Sedan kör jag direkt upp till Hemavan, där mamma, Per, Fredrik och Gustav kommer att vänta på mig! SÅ sjukt taggad på att få vara uppe i stugan med nästan hela min älskade familj och bara njuuuta av mina 3 lediga dagar!
 
Hoppas ni också får en underbar påskhelg, vad ni än ska hitta på!<3

Kommentarer
Postat av: P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Ja, då och då kommer livet emellan. Precis som det ska vara :-) Bloggen finns alltid kvar till senare :-)

Det låter som du kommer få en riktigt trevlig påskhelg!
Glad påsk!

2016-03-23 @ 17:53:14
URL: http://pixelie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0