SOMMARLISTAN

Vad ska du göra i sommar?
Jag kommer jobba - såklart. Chefen utökade min 75% tjänst till 100% men pengamässigt är jag supernöjd med det! Annars så har jag absolut tänkt hänga med mina kompisar ofta, tajma in lediga dagar och helger och bl.a. hälsa på mina underbara i Umeå. Skulle vara kul att öka söderut och hälsa på mina Öviksbrudar som bor i bl.a. Göteborg, Uppsala, Stockholm, Gävle, Järsvö också.

Ska du åka någonstans?
Ingenstans särskilt, faktiskt. Umeå, Åsele och Lycksele är de enda säkra destinationerna hihi. Dock funderar jag och Christoffer på att ha en hotellweekend någonstans, helst söderut! Kanske i Gävle så vi har nära till släktingarna i Sandviken. Och just på tal om dem så har jag och faster Ulrica planerat ihop någon helg som vi ska hälsa på och vara med deras fina familj. Väntar bara på att allt ska bli klart nu.

Hur länge ska du vara ledig?
Nästa gång jag har semester är v.30, motorveckan så klart! Sedan så har jag fått semester över midsommar och helgen v.28 som är Åselemarknaden. Känns jätteroligt att fira midsommar med fina familjen Ohlsson för fjärde året i rad ute i Norsjöberg.<3

 

Vad vill du verkligen hinna med?
Helt ärligt så vill jag ta vara på solen, ta vara på allt som är positivt och roligt, inte tänka på hur mycket jag kommer att jobba och t.ex. hur mycket mina jobbhelger kommer suga då alla andra kommer göra roliga saker. Haha ni förstår nog hur jag menar!

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Jag tror att jag kommer uppfylla allt som jag vill och har planerat.

Vad ser du mest fram emot?
Dricka rosévin i solen med trevligt sällskap!

 

Vad kan gå fel?
Haha precis vad som helst kan ju gå fel. Livet är oförutsägbart.

Vem kommer du vara mest med?
Tja, det beror på vilka olika delar av sommaren som infinner sig. Men förutom Christoffer som jag alltid har vid min sida så är det ju vännerna på olika håll, alla våra familjer, min Övikssläkt & arbetskamraterna hihi.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Alkohol & mat känns det som, haha!!

 

Vad kommer du köpa inför sommaren?

Jag har redan det mesta och kommer försöka sätta lite stopp på mitt shoppande ;-) Men for sure hårinpackning för mitt hår! Och kanske en solskyddsfaktor om solen är på topp.

Kommer du använda det?
Ja oja! Måste bli bättre på att ta hand om håret och att skydda huden är viktigt.

Kommer du bli brun?
Är ju redan rätt brun men klart man måste fortsätta sola och upprätthålla det! ;-)

 

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Gå på feeling. Festa om du vill festa. Stanna hemma om du vill stanna hemma. Ta risker. Dansa mycket. Omgiv dig med de som får dig att må bra.

Vad kommer du äta?
Grillat i mängder, vattemelon, jordgubbar etc. Och självklart mat från matstånd på Åselemarknaden och motorveckan hehe. Ett stånd som säljer gudomliga tacotallrikar på marknaden är min seriösa räddning!

 

Vad kommer du dricka?
Kaffe, öl, alla sorters viner, mjölk, isvatten, drinkar.


Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Ja först och främst att jag jobbar i Övik, förra sommaren jobbade jag ju hemma i Lycksele för er som inte vet eller minns. Det var riktigt drygt att återgå till distans och vara ifrån Chrille.


Vad kommer du ha på dig?
Klänningar, shorts, toppar, bikini - om vädret håller sig såhär förstås!! Förra året var det ofta som man fick dra på sig lundhagsbrallorna & hoodies..


  

Hur kommer du att göra dig illa?
Det var en rätt konstig fråga som jag inte vet hur jag ska svara på :-) Skadad fysiskt och framför allt psykist kan hända när som.

 

Vad oroar du dig för?
Att vädret kommer vara dåligt.

 

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Det vet jag faktiskt inte. Kanske att det inte kommer vara lika ledsamt som förra årets slutsommar tyvärr blev.

 

Hur kommer du minnas din sommar sen i september?
En rolig och glad sommar, det är jag säker på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0