KILL EM WITH KINDNESS

Fredagen startade med en långpromenad med Max, när vi kom tillbaka hade C också vaknat så vi åt frukost framför nyhetsmorgon med de andra. Resten av dagen var rätt lugn & skön, solen lyste & det var så härligt ute. Jag & C åkte för att hälsa på hans farmors bror och så uträttade vi lite ärenden på stan.

 
Efter torsdagen gormétmiddag så kände vi alla för att vara lata och beställa hem mat hihi. Sjukt gott, äter pizza så sällan!

Vid 19tiden mötte jag upp Jennelie inne i stan för att titta på concour de charme, när man visar upp bilar & klär ut sig i olika teman. Sjukt mycket folk så man såg dåligt, men det var bara allmänt mysigt att sitta på en filt i gräset, bli bländad av solen & knäppa några öl!
Senare mötte vi upp Josefine & gick till le'plätt där det alltid samlas sjukt mycket ungdomar som spelar musik, umgås & festar. Fick återigen träffa flera gamla vänner & bekanta, njöt varje sekund & hade det så kul! Det fortsatte ju såklart vara roligt inne på öltältet, och jag åkte taxi hem med Chrille i lagom tid.



lördagen mådde jag faktiskt rätt bra, bättre än de andra familjemedlemmerna som också var ute hihi. Idag var inte heller planerna så stora, mamma & Per bjöd oss på en väldigt god lunch. Vi satt länge efter maten också och åt snacks & drack vin. Riktigt mysigt! 

Till middag blev det grillat med familjen, åt mig till matkoma nästan! Vilket var opassande eftersom jag var tvungen att promenera in till stan :P Men tillslut fick jag åka raggarbil istället hihi.

 
Vi var ett stort gäng hemma hos Max och Alexandra, deras balkong vetter mot vägen där cruisingen med alla raggarbilar kör. Kändes som första parkett haha!! Hade det sjukt kul där också, vi gick ju till le'plätt denna kväll igen och träffade massa folk. Och så hamnade vi på öltältet tillslut också, närmare stängningen ringde Christoffer och frågade om jag ville käka nattmat med honom, Petter & Chris. Alltså den pizzan var den godaste på sååå länge, man vet att man är hungrig när man verkligen njuter av varenda tugga! ;-)


Idag, en dryg söndag, då vi var tvungna att säga hejdå till alla. Särskilt älskade lilla Vilma <3 Vi ska bli bättre på att åka till Umeå & hälsa på dem!
Pappa & Kicki packade husvagnen och körde mot Piteå så vi städade huset innan vi lunchade hos mamma & Per. 

 
Alltså kolla molnen?!? Här var vi några mil utanför Övik & vi väntar fortfarande på världens oväder haha! Nej men solen skiner fortfarande så det var väl några förbipasserande moln. Men kolla bara hur hemska de ser ut.. 

 
Efter att ha veckohandlat, packat upp väskorna, sorterat ur smutstvätt, betalat räkningar & gått en promenad med Max så fick jag äntligen prova min nya jumpsuit som landat i postfacket! Det är samma som den svarta jag har, gillade verkligen det här mönstret! :-)

Ikväll har jag och Chrille bara degat i soffan, sett på film & försökt varva ned. Den här veckan har verkligen tagit på krafterna, det känns nu. Helt ärligt har jag haft så mycket ångest över att måsta återgå till vardagen & jobbet. Men just nu, när vi väl landat hemma, så känns det riktigt bra. Jag jobbar 13.30-21.30 imorgon vilket känns skönt, får sovmorgon med Max & så ska jag fara på gymmet. Träningsrutiner & hälsosammare kost behövs nu igen efter en onyttig semestervecka med alldeles för god mat & en hel del alkohol ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0