ÄNNU EN LEDIG HELG HAR PASSERAT

Ännu en Åselemarknad är över & jag har haft riktigt roligt, som alltid! :-) Och som alltid får man ångest över att åka därifrån haha. Men här kommer lite bilder från helgen;
 
På fredagen innan det blev partej så fotade vi med Sofias nya systemkamera! Riktigt fina bilder & jag är så sugen på att köpa en ny jag med hihi. 
Men hur som så drog vi på en fest där det var knökfullt med folk så vi beslutade att dra hem igen till killarna hihi. Där spelade de kort & drack med två andra kompisar så vi hängde med dem & vi alla drog tillsammans på Älgstallet sedan. Där fick man träffa några bekanta & vänner man aldrig ser typ! I helhet var det en rolig kväll & vi alla kvällade relativt sent.
 
På lördagen gick jag, Sofia, Sebastian & Christoffer på marknaden tillsammans, killarna köpte fiskegrejor och vi var mest så trötta haha! Men Sofia fick den briljanta idén att vi kunde baka en tårta eftersom Elisabeth fyllde år denna dag & dem var påväg hem från Hofors hockeyskola. Så vi bakade en jättegod gräddtårta med jordgubbar samt fixade fint på köksbordet med blommor, hennes presenter & grattiskort. Mycket uppskattat blev det!

Trots att både jag och Soffan var så otaggade på partej denna kväll så gjorde vi oss ändå i ordning och därefter blev det grillat till middag med nästan hela familjen + Elisabeths syster & hennes familj. Riktigt trevligt hade vi & tillslut bestämde vi att istället för att fara ut så stannade vi hemma & spelade kort & drack ute på altanen några stycken. Så trevligt & för en gångs skull förlorade jag inte hela tiden! ;-) Riktigt dålig på kortspel haha.
Tillslut drog killarna ut på Älgstallet men vi stannade ändå hemma & umgicks med svärmora innan vi gick i säng. 


På söndagen, efter en sväng på marknaden, hängde vi i Norsjöberg & fick träffa killarnas faster Ulrica och så Leija & Liam som kommit för att hälsa på nu när dem har semester. Vi fikade, pratade, tog kort, hade det mysigt :-)

Efter middagen bestämdes det att (nästan) vi alla skulle åka ut med flotten på älven så killarna skulle få prova sina nya fiskespön. Det blåste rätt kallt men var ändå mysigt att sitta i solen & vara omgiven av vatten. Och efter det var det dags för mig och Chrille att krama alla hejdå & bege oss hem till Övik. Som sagt lika jobbigt varje gång haha. Men vi träffar ju fina familjen igen till helgen efter jag har jobbat färdigt så det känns bra! :-)
 
Det blev en rätt kort summering av denna helg men det får duga för nu. Så jag säger tack till finaste familjen Ohlsson för att jag alltid trivs & mår så bra med dem. Och så tack till bästa Sofia som stått ut med mig & mina upptåg som vanligt haha. SÅ glad att jag fått lära känna denna fantastiska tjej & har henne i mitt liv <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0