ANOTHER LIST

En fredag då jag är ensam hemma & har tittat på dokumentären Blackfish, som handlar om späckhuggare som fångas in i eller föds upp i fångenskap. Ett trångt, instängt liv bestående utav ständig träning & bestraffning, riktigt djurplågeri. Plus det fruktansvärda som faktiskt sker när bägaren tillslut rinner över för en späckhuggare som plågas på det viset & människan har underskattat den.. Se dokumentären på netflix så förstår ni.
 
Jag jobbar kväll imorgon & dag söndag, C har åkt till Åsele för att hjälpa Tobias med bilrelaterade saker. Hade hellre följt dit istället för att jobba men vi verkar ska åka dit nästa helg också då jag är ledig, få mysa med fina familjen.<3
Snart ska jag krypa till kojs men först bjuder jag på den här listan, i brist på mycket annat;
 
 
 
Vad dricker du helst? Vatten, eller mjölk såklart!! Livets drycker ju. Alkoholmässigt så föredrar jag rödvin eller öl.
 
Ditt favoritmotto? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad".
 
Var ser du dig själv om 3 år? Om 3 år så ser jag mig själv som färdig sjuksköterska & har hunnit jobba nästan ett år, på vilken avdelning eller vilket boende är givetvis oklart - jag vet knappt nu vilket område som lockar mest yrkesmässigt. 
 
Hur ser din drömkille ut? Som Christoffer. Haha. Nämen helt ärligt så ska han bara vara snäll, ödmjuk, rolig, omtänksam, trogen, vara en trygghet för mig & ställa upp när jag behöver honom. En fin insida är A och O, då kan utsidan kvitta.
Och helt ärligt så är C mitt ideal för hur jag vill att en man ska vara & visst är det en jäkla tur haha?! ;-)
 
 
Vad vill du jobba med i framtiden? Sjuksköterskeyrket är så brett så det är svårt att säga nu.. Jag kanske får för mig att studera till barnmorska?
Kan dock tänka mig att jobba som lektor på universitetets sköterskeutbildning eller som vårdlärare på vård-och omsorgsprogrammet på gymnasiet - när jag är bra mycket äldre och har jobbat länge och fått stora erfarenheter som sjuksköterska.
 
Hur tänker du när du ska välja ut outfit inför en utgång? Ganska enkelt - jag ska känna mig snygg & mer uppklädd än vanligt. Bekväm ska jag ju känna mig också, har man den där bekväma outfiten som man är sä jäkla nöjd över så känner man sig ju snygg!
 
Vilket ämne pratar du helst om med dina vänner? Allt, såklart. Allt! Jobb, mat, förhållanden, sex, händelser, skola, kläder, inredning, träning - frågan är snarare vad jag INTE pratar om med mina fina vänner?!
 
Vad drömmer du om att bo i framtiden? Jag ser mig själv & min Christoffer bo i ett stort fin hus utanför stan, med Max också så klart & förmodligen någon hund till. Jag kanske är gravid då också, vem vet. Det går ju dock inte avgöra om huset ligger i Örnsköldsvik kommun eller någon annanstans. Vi trivs bra i Övik för tillfället men vad som helst kan hända. Vi kanske flyttar tillbaka till inlandet, kanske bär det av till fjälltrakterna där vi båda faktiskt trivs väldigt bra?! Mer söderut än såhär blir det då INTE haha. För oss båda är det hela väldigt mycket jobbrelaterat - som det är för alla egentligen i dagens samhälle.
Men framtiden är ännu oviss, ett mysterium att lösa, & jag vill ha det så.
 
 
Ett jobb du inte kan tänka dig? Att jobba i en mataffär, typ ica eller coop. Känner F.Y.F.A.N. bara jag tänker på det, precis som många förmodligen tänker om att jobba inom vården kan jag tänka mig. Vilken tur att vi alla är olika alltså :-)
 
Vem är den första du ringer när något - antingen bra eller dåligt - har hänt? Förutom C som jag bor med & är den förste jag pratar med om allt: mamma, sedan pappa. Eller pappa, sedan mamma. Ni förstår hur jag menar. Mina föräldrar ställer alltid upp för mig & jag vill själv att dem ska veta vad som händer i mitt liv & vara delaktiga i vad som händer i mitt liv. Ibland är det extrasvårt när de båda bor 20 mil bort.
 
Vad gör du helst en lördagkväll? Jag är den som vill vara omgiven av vänner & mysa med vin & gott tilltugg. Förjäkla mysigt är det! Annars är det så älskvärt när vi åker till Åsele eller Lycksele & rår om våra föräldrar & syskon, mysigt på högsta nivå!
 
 
Om du får bestämma - klackar eller sneakers? Sneakers, tror jag. Men klackar föredrar jag ibland också då det är så snyggt när man vill piffa upp sig extra inför festliga tillfällen! Plus att jag äger fler sneakers än klackskor så kanske får ändra på det, hihi.
 
Om du fick välja, vilken känd kvinna skulle du vilja ta en fika med? Molly Rustas!
 
Vilken låt går på repeat på din spotify?
 

Vart planerar du att resa nästa gång? Utrikes vet ni redan - Turkiet! Och inrikes är inte ens planerat något, beroende på tid & pengar så vill jag ju dock åka på en weekend någonstans med C.. 
  
 
Vem är din bestfriend på snapchat? Sofia, haha! Vi snapar typ 24/7 och pratar verkligen om allt & ingenting. Men när man sällan ses & det händer en del i vardagen & livet så blir det mycket att berätta, fast det sker mer via telefon än snapchat egentligen.
 
Vem ser du upp till? Min svärmor Elisabeth. Hon är mitt ideal för hur en fru, mamma, matte och vän ska vara. Snäll och omtänksam mot allt och alla + en stor förebild inom kost & träning. <3
 
Planer för våren? Mycket är jobbrelaterat, faktiskt. Jag ska gå olika utbildningar inom strokekompetens & vara på olika möten - saker som kommer gynna mitt arbete & ge mer kunskaper, kort sagt!
Och förutom jobbet & Turkietresan så vankas brännbollsyran i Umeå i slutet av maj som vanligt, det kan man inte missa! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Vilket kul inlägg! :D

2016-02-14 @ 12:39:45
URL: http://minttu.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0