HUR ÄR JAG...

..Vid matbordet?

Sedan jag var liten har jag alltid ätit sakta. Att äta överhuvudtaget gick dåligt till & från, men hur som så var jag alltid sist från matbordet. Det där med att inte våga prova på annat än blodpudding & pannkakor var också ett stort problem. Äter fortfarande rätt sakta men då sitter det i att jag inte vill stressa i mig maten, vill hinna känna smaken och njuta av det jag äter.
Dock har jag svårt att ta initiativ till att laga en riktig måltid när jag äter ensam, det är något jag måste jobba på.

..På nattklubben?

Det beror helt och hållet på vilket mood jag är i. Antingen blir jag less på att mitt sällskap splittras ifrån varandra, man får köa länge innan man får köpa sig en drink, det spelas dålig musik. Eller så har jag superduper kul, verkligen släpper loss på dansgolvet & stannar till stängning. 
Och just det här med festandet, det ÄR alltid roligt på förfesterna. Då man får umgås med sina vänner & bekanta, dricka drinkar, köra drickspel och lekar, surra om allt mellan himmel & jord + spela & dansa till vilken musik man vill.

..På stranden?

Jag blir väldigt fort rastlös när jag ligger i solstolen & blir stekt. Nu sist vi var i Turkiet blev det många timmar att bara ligga & pressa, men jag är mycket för att spela bollspel, gå på upptäcktsfärder, uppleva lite. Det kanske beror på vilket sällskap jag reser i :-)

..I klädbutiker?

Jag fullkomligt FÖRAKTAR dagar då det är mycket folk i en butik, det känns som kaos, och man kan inte gå omkring vart man vill i den takt man vill. Och samtidigt vill jag inte vara helt själv i butiken heller, då känns det som all the staffs eyes on me liksom. Provrummen ska vara rymliga med bra speglar åt alla vinklar, också. 
Jag har gärna hörlurar i öronen (om jag shoppar ensam) & lyssnar på podd medans jag går omkring. Då får jag vara mer för mig själv, känns det som. Går alltid igenom hela butiken för att vara säker på att inte missa något som skulle kännas sådär perfa för mig. Känner på materialet, kollar pris & storlekar. Jag hatar att prova kläder eftersom det alltid känns så bökigt & varmt men när jag väl gör det så tar jag alltid evigheter på mig! Vill vara säker på att plagget sitter bra från alla vinklar.

..Hemma hos andra?

Det beror väldigt mycket på hur bekväm jag känner mig. Men jämt så försöker jag vara artig, trevlig, så hjälpsam jag bara kan! Är det hemma hos nära vänner eller hos Christoffers föräldrar så erbjuder jag mig att hjälpa till med något om det behövs, plockar undan efter mig m.m. Särskilt hemma i Åsele är jag ju så pass bekväm att jag kan slänga upp benen i soffan/på soffbordet så att säga. För det är ju som hemma för mig också :-)

..På efterfest?

Haha jösses, kan räkna på en hand hur många gånger jag varit på efterfest genom åren.. Jag har aldrig gillat det :P Jag pratar om det ibland men det blir ändå inte av.
De gånger då man inte varit ute & klubbat, utan kört hemmafesterna ändå in mot natten, så är det roligt med sent festande hehe. Jag är ofta trött, hungrig & less efter krogrundan.

..I ett förhållande?

Denna fråga kan nog Christoffer svara bäst på haha!! Men om jag får säga vad jag tycker & tror; jag har bra tålamod, jag är snäll, jag är inte svartsjuk av mig, jag gillar att lyssna till vad han har att säga & vill gärna ge råd. Försöker att inte 'hålla tyglarna' för hårt, utan jag tycker att man måste låta varandra andas & göra vad man vill. Så har det då alltid varit för mig & C, att vi gärna gör saker för oss själva och är ifrån varandra.
Jag är en väldigt kärleksfull person och behöver mycket närhet som kramar & pussar, älskar att mysa! Älskar att få hålla om varandra när vi ska sova.
Har ju även mina stunder när bägaren kan rinna över lite men så är det väl för alla. Om det är något jag tycker & tänker så säger jag det på en gång, hur konstigt det än kan låta, så min formulering kanske kan bli fel ibland haha.

..På morgonen/kvällarna?

Jag är den som älskar tidiga morgnar. Att kliva upp, sätta sig i soffan framför Nyhetsmorgon med en kopp kaffe. När jag är ledig eller jobbar kväll så ser mina morgnar ofta ut så; sedan går jag med Max och kör morgonträning på Pulsen. Huvudsaken jag får min stund på morgonen & hinner vakna till så är jag pigg.
På kvällarna föredrar jag mest att ta det lugnt & titta på film/serie med Chrille. Har jag jobbat hela dagen så försöker jag alltid träna direkt jag slutar jobba eftersom gymmet ändå är på mitt jobb, så får jag äta duscha & slappna av resten av kvällen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0