SUCH A GREAT WEEKEND

Måndag igen, och här kommer en resumé om vad min helg bestått utav;
 
Vi kom fram till Skeå vid 16 tiden i fredags, jag och Sofia gick nästan direkt på Dallas för att beställa hem mat, vi mötte även upp hennes kompis Ebba där. Grabbarna for ut och åt någon annanstans, så vi tjejer åt för oss själva och hade en massa snack i läggan.

Lägenheten har ju Sebbe & Sofia förövrigt nästan nyss flyttat in i och den är så himla gullig & jättefin!! Passar perfekt för de två ❤️



Efter maten hade vi brudar förkrök i läggan innan vi drog oss vidare till en annan kompis & jag fick möta ett stort gäng jag aldrig träffat ;-) men med lite dricklekar & dylikt så hade jag lärt känna typ alla efter ett tag, hihi. 
Sebbe, Chrille & Max stannade kvar i lägenheten under kvällen & roade sig själva, förmodligen med TV-spel.
Vi hade då jätteroligt + att Norlie & KKV spelade så vi drog på allstar och såg dem, dansade, träffade folk, mötte upp Lyckselegänget, jaa Skellefteås uteliv får absolut 5/5 toast!
 

lördagen väcktes jag av en hungrig Max rätt tidigt, men det gjorde ingenting med tanke på att jag mådde toppen! Vi gick en jättehärlig promenad efter strandpromenaden som är alldeles nedanför lägenhetshuset, så himla vackert i soluppgången!


 Efter fix & frukost så kom Elisabeth, Tobias och Filip från Åsele och vi alla drog vi oss på stan, käkade lunch, shoppade lite & bara drog omkring lite tills 14 tiden då Sebbe hade samling med laget på arenan, för kl 16 började ju matchen.


En väldigt intensiv och spännande match med förlust för Modo, men det var roligast att se Sebbe förstås :-) plus att det bara är så skönt att vara på en arena där det blir sådan skön stämning, man blir igång-taggad! All credit till våran lilla Modo-klack som var på plats & sjöng våra ramsor för fulla halsar.

Efter matchen körde vi direkt till Lycksele, där det bjöds på fika & gott hemma hos pappa & Kicki. De andra körde sedan vidare hem till Åsele och vi ville bestämt sova över så resten av kvällen satt vi uppe rätt sent & pratade, drack lite vin, åt gott, hade det mys!!
 
Igår vaknade jag rätt tidigt såklart, som den morgonpigga människa jag är. Men med hund kan man ju inte ligga och slöa halva dagen ;-) 


Det blev sedan mysfrukost med pappa & Kicki och vid kl 11 åkte vi hem till mamma & Per för att käka lunch & hinna rå om dem innan det bar vidare till Åsele. Vi blev bjuppade på älgkött med kantareller och potatisgratäng, sååå mumsigt!

Alltså jag veeet, vi virrar verkligen omkring överallt när vi är ute & kör haha! ;-) Men Filip fyllde faktiskt 12 bast i onsdags, så vi ville ju självklart svängs förbi Åsele och fira honom lite i efterskott. Det är tufft att hinna med att träffa alla föräldrar & syskon! ;-)


Tacos & glass till varm-och förrätt satt riktigt finfint i magen kan jag lova! Dock fick jag världens matkoma så på vägen hem sov jag hela tiden som en stock! Och vem borde inte vara trött efter en helg som denna?!
Jag hade i varje fall jättekul alla dagar och kvällar, har världens bästa familjer som förgyller min tillvaro & mitt liv ❤️

--- --- ---

Idag är en chillmåndag med plugg i all ära, så klart. Myser även med Max och har gått med honom i skogen ett bra tag. Jag och brudarna i basgruppen har också varir på sjukhuset & fotograferat oss för våra Siths-kort som vi behöver ha på praktiken som startar v.48. Kanske glömde nämna det, men jag ska vara på medicinavdelning 3 vilket känns lite både och; hade varit kul att få vara på en annan avdelning med tanke på att jag jobbat på en medicinavdelning, men å andra sidan så är medicin så himla roligt, så det ser jag fram emot!
Sedan kl 16.30 ska Sanna fixa min frippa, wiiiiie! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0