HUR EN SÖNDAG KAN SE UT

Något nytt som händer i vårat liv ;-) skämt åsido, känns väldigt skönt med postfack, och snart får vi även en ny ytterdörr!! Kommer kännas mer fräscht i detta gamla lägenhetshus, hihi...
 
Imorse avverkade jag sjätte träningspasset för denna vecka, inte för att det var tänkt men jag vaknade tidigt & kände mig fylld utav energi! Det var nog lika bra att börja dagen aktivt, eftersom vi bilade till Solberg vid 11 tiden! 
 
Pappa & Kicki har bott där med husvagnen över helgen så då passade vi på att fara och mysa lite med dem några timmar idag :-) nästa gång jag har tid att åka till Lycksele och träffa mamma och pappa är ännu oklart...
 
 Ikväll for vi på en fotbollsplan med Elina, Viktor och lilla Nellie för att låta hundarna träffas. Dem har ju 'adopterat' en 9-årig Australian kelpie som heter Timo. Vi förväntade oss inte att dem skulle bli bästa vänner på en gång & det blev dem verkligen inte, haha... Det är så viktigt att tänka på när (särskilt) två hanhundar möts för första gången, att ta det i en lugn takt och inte släppa ihop dem på en gång. Då kan någon eller några bli skadade, det blir inte alls bra. Och framför allt, att visa hundarna att det är vi ägare som bestämmer! Vi har ledarrollerna. Så jag & Elina ska gå på promenad med hundarna på tisdag, bestämde vi. Vi får ge det en chans några gånger & se om det fungerar tillslut. Prova ska man göra :-)
 
--- --- ---

Imorgon är det en ny vecka, och vi har INGET schemalagt på skolan. Men pluggas ska det göras för hela slanten, så ingen ledighet här inte! Har lagt upp min veckoplan så jag hinner med allt jag vill om dagarna, träning & plugg ligger på mina högsta prios. Sen ska det hinnas med tvätt, städ, hundpromenader, handling m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0