ÄNNU EN LISTA

10 FAVORITER



Färg: Rosa & grå.

Mat: En köttbit med pommes/potatisgratäng + en majskolv, en god sallad med fetaost & ett glas rött på det. En typisk helgsmiddag då man får lyxa till det ;-)

Band: Jag lyssnar på allt möjligt så det finns faktiskt ingen favorit.

Film: Det är också något som det finns allt möjligt utav! Plus att jag gillar serier bättre.

Bok: Fifty shades of Grey-serien, bara för att jag inte läst någon annan skönlitteratur på ett tag haha.

Sport: Hockey, alla gånger! Tack vare mina bröder så har jag i stort sett vuxit upp på Lycksele ishall, och tack vare pappas släkt så är jag en trogen Modoit ända in i hjärtroten :-)

Årstid: Vinter!

Veckodag: Fredagsfeeling, finns inget skönare ;-)

Glassmak: Ben & Jerrys är förhimla goda, särskild den med banansmak, mmhm..

Tid  dygnet: Älskar tidiga morgonar, oslagbar känsla att kliva upp kring halv 7 då C åkt till jobbet & jag får dricka mitt morgonkaffe framför teven. 


9 FÖR TILLFÄLLET

 

Humör: Skulle väl ljuga om jag sa att allt är frid och fröjd, jag menar det är en ständig press & stress med skolan, tentor, examinationer och dylikt. Men jag har som lärt mig att balansera det, jag visste ju trots allt vad jag gav mig in på från första början.

Smak: Celsius.

Kläder: Träningstights och hoodie, redo för gymmet hehe.

Bakgrund: Musik.

Nagellack: Ett ljusrosa som jag målade på tidigare idag.

Tid: 11.45 ca.

Omgivning: På kontoret i lägenheten.

Irritationsobjekt: Omtentor.


8 FÖRSTA



Bästa vän: Det måste nog vara Frida, en tjej som gick i min klass från förskolan till nian. Men vi växte tyvärr ifrån varandra.

Husdjur: En svartvit tibetansk terrier som hette Fabian!

Piercing: Förutom öronen så har jag ju faktiskt också en navelpiercing, väääldigt stor impulsgrej från gymnasiet hoho..

Förälskelse: Första riktiga? Det är väl Viktor, förmodar jag.

Musik: Säkert någon skiva från Hitz for Kidz.

Bil: Har aldrig ägt någon egen bil, utan jag fick använda pappas gammgolf när jag bodde hemma i Lycksele.

Kyss: När jag blev tillsammans med Viktor för första gången i åttan.


7 SENASTE



Cigarett: Har absolut ingen aning. Det var ett tag sen, i varje fall.

Mat: En macka.

Dryck: Vatten.

Biltur: Igår till ica.

Kyss: Imorse :-) 

Spelad låt: 7 years - Lukas Graham.

TV-program: Vänner.


6 HAR DU NÅGONSIN



Dejtat någon av dina bästa vänner: När jag och Rasmus var bästa vänner i nian så föll vi tillslut för varandra, så jag förmodar det.

Brutit mot lagen: På ett eller annat vänster så har nog vi alla gjort det ;-)

Blivit arresterad: Aldrig!

Badat naken: Bara när jag var liten , hehe.

Varit med  TV: Nej, tror heller inte att jag skulle vilja det.

Kysst någon du inte känner: Faktiskt inte, jag har som sagt haft pojkvänner sedan åttan så jag har aldrig haft 'ett strul' ute på en fest eller något one night stand. Är ju en trogen tjej också så! :-)


5 NEJ TACK



Kläder: Svårt att säga, men jag vet att jag inte klarar av då det är för många 'blandade' färger i en fullständig outfit.

Mat: Hemmagjorda hamburgare, och jag vet verkligen inte varför...

Musik: Sån där äkta skrikig hårdrock med tempo som typ min bror Gustav brukar föredra. Vad jag fick stå ut med då vi båda bodde hemma :P

Dryck: Svagt kaffe. Och om man dricker en drink då man känner spritsmaken, det är såå hemskt.

Personlighetsdrag: Vänner som låtsas vara trevliga och pålitliga men ändå vänder ryggen och snackar skit. Så glad att jag lärt mig vilka som JAG gjorde rätt i att vända ryggen, man ska inte tillåta sig själv ta skit från någon :-)


4 SAKER

 

Du gjorde igårkväll: Var på gymmet & körde ett riktigt hårt ben-rumpa-mage-pass!! Grymt härligt. Sedan pluggade jag & såg lite serie med boyie. En ganska casual kväll.

Du kan höra just nu: Musik!

Du inte kan leva utan: Familj, vänner, kärlek.

Du gör när du har tråkigt: Nördar med mobilen, dvs instagram facebook bloglovin pinterest m.m. Annars om jag bara är hemma så tar jag mig i kragen & går en långpromenad så den tråkiga tillvaron blir härlig ist! :-)


3 PERSONER



Du kan berätta allt för: Jennelie. Hon har varit min närmaste vän sedan gymnasiet, och hon känns mera som en syster också eftersom hon är tillsammans med Gustav & på så vis är min familj. Hon dömer mig aldrig, utan hon säger vad hon tycker & kommer oftast med goda råd och spekulationer. Jag är väldigt lyckligt lottad som har en vän som henne!

Du tycker om: Mina närmaste vänner, mina familjer, Christoffer.

Du inte gillar: Typ det jag nämnde förut, vänner som visade sig inte vara vänner i slutändan. Tacka vet jag mitt beslut att flytta från Lycksele.


2 VAL



Kaffe eller te: Kaffe, det finns inget godare att ta en kopp kaffe till frukosten, eller bara som frukost! Det är typ alltid gott, kan inte dricka för många koppar på en dag bara ;-)

Vår eller höst: Höst alla gånger!!


1 ÖNSKAN

 

Just nu: Jag har egentligen flera önskningar, men i helhet att allting ska få vara som det är nu; alldeles toppen! Att alla mina nära & kära får vara lyckliga och friska, att jag och C blir gamla tillsammans och får en egen underbar familj❤️ Och framför allt; att jag tillslut klarar mig igenom min sjuksköterskeutbildning. Allt slit måste löna sig i slutändan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åååh!! Älskar sånna listor!! Idag har jag släppt en intervju med Pdotter, Ellinor Löfgren på bloggen, hoppas du gillar den. Stor kram

2015-10-30 @ 15:20:10
URL: http://finest.se/lifeaholic

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0