2015 RECAP


Beskriv året med tre ord.
Intensivt, roligt och lärorikt.

Bästa köpet?

Oj, alltså det är så svårt att välja ut en specifik grej, haha...! Men skoldatorn helt klart, behövligt! :-) och så alla skolböcker som alltid kostar skjortan..


Vilka sånger kommer påminna dig om 2015?

Frank Ocean - Forrest Gump, Maskinen - Stora fötter stora skor, Wiz Khalifa ft. Charlie Puth - See you again, Zara Larsson - Lush life, Emil Berg - Du swipa höger, Martin Garrix - The only way is up, Sigala - Easy love

Vem har du umgåtts med mest?

Jadu.. förutom Christoffer, Max och släkten så har jag nog umgåtts allra mest med mina klasskompisar, några mer och några mindre. Moa, Linda, Sharmin, Clara och Sara är mina närmaste käraste vänner här i Övik, vi har hunnit göra så mycket dumma, roliga grejer sedan vi lärde känna varandra i början av året... ;-)

Vart reste du under 2015?

Ja det här med resor är väl inte min starka sida.. Inget utlandsresa detta år heller. Det längsta jag rest har varit 50 mil enkelväg, d.v.s. upp till Hemavan härifrån ;-) men i år, DÅ ska det bära av utomlands minsann!

Vilka ser du som de största händelserna under året?

Antagningen till sjuksköterskeprogrammet, helt klart. Min enda stora dröm sedan jag gått nian, som tillslut skulle gå i uppfyllelse...

Har du blivit bättre på något?

Sedan sommarjobbet på medicin och rehab/stroke avdelningen (som det hette i somras då avdelningarna slogs ihop) så lärde jag mig mycket om provtagningar, analyser, hur man använder EKG, bladder, sätta PVK m.m. Allt det kunde jag alltså inför vårdettan & praktiken, till stooor fördel alltså!

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Ja, universitetslivet blev ju något på 'första gången'-listan. Och att jobba som undersköterska på en sjukhusavdelning.

Vad var extra dåligt med året?

Det hände saker som förändrade mycket, kan jag väl säga. På det personliga planet mest, men även uppbrott som skedde inom familjen & förändrade så mycket. Men det är saker som nu är left behind & inte värt att ta upp här. Men livet är ju minst sagt inte alltid en dans på rosor, man får hantera sina situationer. Det viktiga är att det är bakom & att allt är tiptop idag!

Vad var extra bra?

Allting i mitt liv är så himla bra, vet inte om det kan toppas något mer!

Lärde du känna några nya människor?

Ja absolut! Alla nya klasskompisar såklart :-) så underbara personer! Och så Sebastians 'nya' flickvän, Sofia. Så roligt med en till tjej i familjen, så glad vi blivit så goda vänner!<3

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Alla mina vänner & familjer i helhet. 

Största framgång på det privata planet?

Att jag blivit betydligt säkrare med mig själv, att jag inte orkar lägga ned onödig energi på människor som inte förtjänar det. Vissa är verkligen bara riktiga 'energislukare'.
Och mer på det privata planet är att jag och Christoffer har, tillsammans, utvecklats som personer och som par. Efter snart fyra år har man gått igenom mycket på gott och ont, och växt upp tillsammans. Han är verkligen en fantastisk människa som jag är så stolt över.

Vem saknade du?

Mamma och pappa, alltid. Är fortfarande inte van att bo 20 mil ifrån dem!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Åka utomlands, det har jag lovat mig själv ;-) 

Tror du 2016 kommer bli lika bra?

Det tror jag absolut, ännu bättre t.o.m.! Året började då fantastiskt! :-)

Vad kommer du sakna från 2015?

Motorveckan, som var sååå roligt! Och insparkskvällarna med skolan.

Vad spenderade du mest pengar på?

HAHA det var en bra fråga... Allt?!?! Nämen förutom hyra och sådana måsten: kläder förmodligen. Vanliga kläder samt träningskläder!

Och så slutligen; dina planer inför 2016?

Det mesta jag ska göra har varit sådant som varit det här året; Plugga, umgås med alla vänner & min boyie, sommarjobba på sjukhus & ta ut min vanliga två-veckors semester, dra på brännbollsyran, KANSKE summerburst m.m. Men jag har bestämt att vi absolut ska fara till fjällen oftare i år, jag ska bli bättre på att köra skoter, få in mer teknik.

Vad vill du säga till dig själv inför 2016?

Se till att resa mer nu när du har chansen, livet som student blir väldigt begränsat och detta liv ska jag ha i 3 år, förmodligen, om jag inte får för mig att vilja bli t.ex. barnmorska & läser ännu ett år. Sedan åker jag ut i arbetslivet direkt. 
Annars vet jag inte vad för särskilt jag kan säga till mig själv, förutom att jag ska fortsätta som jag gör! Med denna attityd till skolan, livet, allting jag tar mig an, så kommer jag gå långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0