WALKING IN MY WINTER WONDERLAND.

Det slog mig precis att jag faktiskt saknar att jobba.
Att gå på arbetspass & tjäna pengar - inte de 9000 kronorna jag har per månad & som jag måste betala igen resten av mitt arbetsliv :P And i know, det är ju bara att skaffa sig extraknäck på helger men helt ärligt så har jag inte tid, JAG för min egen skull har inte tid. Känner att skolan behöver prioriteras före allt annat i åtminstone några månader till.. Ni anar verkligen inte hur svårt det är att få in ett flow i plugget, en så kallad studieteknik.
 
Men mitt i alla dessa tankar så inser jag ju också att vår praktik kickar igång nästa måndag, och då blir det som att jobba fast utan lön ;-) Praktik (eller så kallad VFU) som man har på sjuksköterskeprogrammet är ingen vanlig praktig som man kanske hade på gymnasiet då man bara följde efter en handledare och såg hur dem arbetade. Här måste vi verkligen jobba på riktigt som sjuksköterskor själva - mer eller mindre, med handledaren som hänger efter oss och ser till att allting går bra. På denna sjukhuspraktik kommer vi ha hand om egna patienter helt själv och ansvara för deras medicin, sätta PVK, ha hand om all intim hygien, i stort sett mycket som jag var med om när jag jobbade som undersköterska på medicin i Lycksele. Det handlar om ansvar! Vilket som så ser jag fram emot praktiken väldigt mycket, det kommer bli jätteroligt & så lärorikt! :-)

Tre underbara bilder från i påskas, strålande sol & perfekt skoterföre! Underbart!
 
Kan även glatt tala om att nu har snön även hittat hit till Örnsköldsvik. Förhoppningsvis så är den här för att stanna också ;-)
Åh, älskade vinter. Min absoluta favoritårstid. Finns inget finare än när snön lägger sig som ett vitt, tjockt täcke över landskapen, plus att det lyser upp allting en smula! Nästan livsfarligt att vara ute på landsvägarna i det gråa, dystra höstmörkret som vi fått leva i ett tag nu..
Ett annat plus i kanten är att snön har kommit alldeles perfekt inför första advent som snart slår in, och DÅ kommer julkänslorna minsann komma krypande & verkligen sätta sig ändå in i roten. Älskade vinter, älskade jul, den som har andra invändningar är nog helt galen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0