NÄR LIVET ÄR SÅDÄR BRA

 
Jag är i en punkt i livet då i stort sett allting känns bra. Jag är verkligen, verkligen lycklig ❤️
Jag är omgiven av såå många fina människor som jag älskar så mycket, jag känner mig pigg & utvilad, sover gott om nätterna, träningen känns flitigt & går toppen - vilket också gör att jag har bättre fokus på skolan, jag har himla mycket roligt att se fram emot, har fått beröm för att min positiva energi bringar fram det glada & positiva i mina medmänniskor, och trots att det är mycket i skolan som bl.a. tröskelkrav att jämra sig över så tänker jag ändå positivt hela tiden. Det positiva gör mig mer motiverad till att fixa allting! Hur långt tar man sig egentligen med negativa tankar & taskig attityd?
Det gäller ju helt enkelt att ta vara på det fina man har & njuta av stunden! :-) Har ju varit i en dålig svacka ett tag med magkatarr, mycket stress, ingen energi, dåligt humör, ingen motivation m.m. Och jag tror man kanske behöver hamna i dessa dåliga svackor för att inse vart man till ta sig.
 
Något annat särskilt sedan sist då?
 
-Har gått med ständig träningsvärk i veckan, haha! Sedan måndags har jag snittat fem pass! Elisabeth skickade nya pass och dem fungerar som smort, även lagt till övningar jag hittat på träningsbloggar! Hittade dessutom en rolig app tidigare i veckan som har övningar för styrka, yoga, cardio & stretching. Kan då säga att de magövningar jag prövat därifrån RIKTIGT mördade magen, kändes bara några timmar efter passen! ;-) Känner redan hur mycket piggare jag är, så surt att jag var tvungen att bli förkyld och tappa träningsstinget för några veckor sedan:P Men nu jäklar ska jag köra hårt!
 
-Valio är en grej som blivit lite nytt för mig, var ju tvungen att testa eftersom jag haft så uppblåst, svullen & hård mage som smärtat ett tag & jag dricker ju mjölk väldigt ofta. Tro det eller ej, så upphörde allt när jag började dricka laktosfritt. Känns som Guds skämt eftersom jag är den som verkligen äääälskar mjölk, har i stort sett vuxit upp & överlevt på mjölk. Men ibland är livet sådär oförutsägbart ;-)
 
-I torsdags examinerade jag i S-HLR, dvs Sjukhus-HLR. Vi åtförde olika sjukhusscenarion och skulle vara förberedda på hur man använder syrgasmasker, defibrillator, larmrutiner, sug, HLR-bräda m.m., alltså det var verkligen jätteroligt & alla i min grupp skrattade rätt mycket! Skönt att det är avklarat :-)
 
-Och äääääntligen har peab bytt ut våran ytterdörr, känns såå mycket fräschare i trapphuset nu & framför allt inne i lägenheten! :-)

 --- --- ---
Sitter hur som helst nu & äter havregrynsgröt och ägg till lunch, har varit och tränat och Christoffer håller på med sin bil med Tobias, som kom hit i torsdags. Själv hade jag tänkt städa idag samt fixa mig själv inför lite partej med några vänner senare ikväll. Blir nog jätteroligt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0