TO GET TO KNOW ME

i brist annat att berätta om + inspiration från en fin blogg jag läser, så har jag skrivit en liten lista som handlar kort om mig. en update för er som känner mig & kanske något kul att veta ifall jag fått nya läsare ;-)
 
 
1. Hur gammal är du?
trettionde april fyllde jag tjugo år, därmed lämnade jag tonårslivet bakom mig!
 
2. Hur gammal känner du dig?
alltså, det kan faktiskt variera från dag till dag. men oftast känner jag mig då äldre än vad jag är. bara när jag fortfarande var nitton & flyttade hemifrån kände jag mig så himla vuxen, men nu är det ju så mycket mer pensionssparingar, sparande till en bil, ett annat gemensamt sparande med C som är för vårt framtida hus, att inte klassas som barn när man åker stadsbussen, bara det att studera på universitetet & hänga med alla från min egen ålder upp till femtio bast, & alla har ändå lika kul tillsammans.
men ja, för det mesta känner jag mig väl som tjugo, som mig =)
 
3. Vad har du gjort idag?
har haft ännu en inskolningsdag på jobbet, mellan 7-16. och det känns verkligen jättekul!

4. Sommar, höst, vinter eller vår?
ni som känner mig vet att jag alltid, ALLTID, varit vintermänniska. jag kommer alltid vara det, också. det är något med det där mysiga, ni vet. vintermörkret som sjunker in & man får mysa ner sig i tjocka tröjor, tjocksockar, varm choklad. själva skönheten går inte att gå miste om heller, det är så vackert med fallande snö & hur marken göms under ett enda stort, vitt täcke. plus att de bästa högtiderna håller till under vintern; julhelgen & påskhelgen. usch ändå, vad jag älskar den mysiga härliga julen, den riktiga familjehögtiden med god mat, julklappar, julpynt & det går alltid bra filmer på tv, hihi. & påsken som bara handlar om fjälliv, skoterkörning, matlagning utomhus, bli solbränd i ansiktet, gå omkring i lundhagsbyxor & hoodies m.m.
men hösten gillar jag faktiskt också, antar att den kommer tvåa efter vintern. för det är ju hösten som liksom är början innan snön kommer, och det är så vackert utomhus med alla röd-brun-grön-gula nyanser. 
tro bara inte att jag inte gillar sommar över huvudtaget, för det gör jag! den är så kort så den får man fasiken ta vara på! =)
 
5. Är du besatt av någonting?
mjölk. det är något jag alltid älskat sedan jag var plutteliten. eftersom jag alltid varit så fruktansvärt dålig på att äta (men det är en annan historia) så har mjölken alltid gjort mig mätt, glad, alltid varit sådär jvla gott.
men annars vet jag faktiskt inte.. är väl besatt av min pojkvän, och inte på ett sådant där psykotiskt sätt haha! men hans närhet, hans kyssar, hans kramar, hans famn, hans värme, hela han.♥
 
6. Nämn 3 saker som man kanske inte vet om dig?
♣jag har alltid varit huuuur blyg som helst, kunde seriöst må riktigt jvla dåligt över att t.ex. mamma kunde bjuda hem två arbetskompisar på middag. men sedan jag började arbeta inom vården när jag var 16 så arbetade jag bort det - sakta men säkert! =)
♣jag kan kliva upp typ tre timmar innan jag börjar på morgnarna, och då skämtar jag inte; spelar ingen roll om det är jobb, praktik, skola m.m. jag behöver lugn & ro på morgonen så jag får göra mig i ordning, äta frukost i lugn och ro, hinna gå en promenad med max, kanske fara på gymmet.
♣jag har väldigt lätt för att bli 'nojig', typ om mina föräldrar åker flygplan, christoffer kör bil själv, jag är alltid rädd att något hemskt ska hända dem jag älskar. och det är riktigt svårt att skaka av sig ibland..
 
7. Hur vill du tillbringa din pension?
det här har jag & christoffer pratat om så många gånger, & det är sådan jäkla tur att vi är överens om det också! =)
vi har en dröm om att flytta permanent upp till fjällen, när vi båda är pensionärer & våra barn är vuxna & har sina egna liv. vi ska inte vara mor-och farföräldrar som är frånvarande i våra barnbarns uppväxter, det finns bara inte på världskartan. men för vår egen del vill vi bo nära naturen, ha våra jakthundar, känna det där underbara lugnet. & blir det nu inte permanent så har vi åtminstone en stuga, det är till hundra.
jag ser absolut mig själv & min gråhåriga, lika underbara christoffer där uppe med ett lugnt & fridfullt liv. men innan dess är det så mycket vi kommer hinna med! ♥
 
8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
honestly? på en sandstrand på malta, i spanien, kroatien. helst malta för jag längtar tillbaka dit såsåså mycket..
 
9. Vad är du på för humör just nu?
jag känner mig faktiskt på rätt bra humör, visserligen trött & det är mycket jag tagit in under denna första inskolningsvecka. men tanken av att få åka till åsele imorgon får mig att bli piggare inombords! =)
 
10. Vilket är ditt favoritgodis?
choklad. alla gånger! fast nu har jag ju inte ätit godis på flera månader så suget har varit rätt hårt hehe..
 
11. Har du någon favorit-outfit?
jag vet faktisk inte, det varierar från dag till dag egentligen! det typiska är väl egentligen jeans eller tights, tillsammans med ett linne & en mysig kofta. sådär simpelt men ändå fint. annars så älskar jag att traska omkring i mina lundhagsbyxor med en hoodie & slänga på en keps. & nu när sommaren har kommit så är maxiklänningar & kjolar typ det finaste jag vet, hihi.
 
12. Är du morgon-eller kvällsmänniska?
jag har alltid varit så himla morgonpigg, men det har faktiskt vänt lite ;-) men det varierar också, vissa kvällar kan jag & C sitta uppe länge framför en film/serie, eller bara prata med varandra om allt. och så andra kvällar lägger vi oss tidigt bara för att man inte orkar med något.
 
13. Hur såg ditt liv ut för 10 år sedan?
för ganska precis 10 år sedan, det skiljer två månader, så dog min mobror peter. peter karlsson, världens gladaste skämtsammaste människa som älskade att köra skoter & umgås med sin familj. han var ständigt sjuk sedan han var liten, mormor & morfar var ständigt borta med honom på sjukhusvisiter så mamma & de andra tre syskonen fick klara sig själva en del. 
en hjärttransplantation i göteborg, för ganska precis 10 år sedan. och han dog på operationsbordet.
 
ett halvår senare berättade mamma & pappa för mig & fredrik, vid köksbordet hemma i vårt gamla hus, att dem inte älskade varandra längre & skulle skiljas. där tog livet sin vändning på riktigt, och just då kändes det ju inte som att det faktiskt skulle bli bättre. för det blev ju faktiskt det! =) hade verkligen inte velat ha någonting annorlunda idag.
 
14. Vad heter du i andranamn?
sophie heter jag, det är ett familjenamn från mammas släkt. samma för fredrik som heter nils, ett familjenamn i vårt forsberg-släkte! =) och en dröm jag har är att få åtminstone en dotter i framtiden som också ska heta just sophie.
 
15. Vill du gifta dig?
en vacker dag kommer jag att vilja gifta mig, det vill jag. har länge drömt om att gifta mig i själevadskyrka här i övik, men annars så skulle jag gärna gifta mig på en plats som allmänt betyder mycket för mig.
 
16. Har du, eller har du haft, något smeknamn?
mamma har alltid kallat mig för fia-lotta, haha vet inte riktigt vad jag tyckt om det, men det så mamma alltid kallat mig så jag är alltid hennes fia-lotta ;-) en kompis kallade mig för fanta på högstadiet, men annars så har jag alltid 'bara' varit fanny. och jag tycker det är så jvla skönt & bra att vara fanny forsberg! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0