#TBM june.

juni 2014:

junimånad kickades igång med viktiga & roliga saker, bl.a. studentbalen, där jag även var med i balkommittén. trots all stress & magont så blev hela dagen & kvällen superlyckad, vi fick så mycket beröm & det var jättekul att få klä upp sig & fixa make, hår och naglar! framför allt att få gå på podiet hand i hand med min bättre hälft för andra gången, ett kärt minne för livet.
& i takt med balen så kickades den efterlängtade studentveckan igång! fest varje kväll i en hel vecka resulterade i att man nästan var ständigt onykter, fick slut på energi, spenderade noll tid hemma men framför allt hade vi så jvla roligt tillsammans, alla 95-studenter! vi hittade alltid på några slags aktiviteter om dagarna & kvällarna. näää detta saknar jag så in i norden alltså...
...men jag saknar denna dag mer. dagen D, då vi mumsade champagnefrulle, stod med våra mössor redo att rusa ut från tannbergsskolan & aldrig mer titta bakåt, åka på ett lastbilsflak & sjunga, skåla, hoppa & blåsa i visselpipor & trumpeter, umgås med släkterna med god mat + presenter, och sedan partaja & fira hela natten lång. denna dag är by far den bästa dagen i mitt liv hittills
 efter studenten blev det flytt till övik & jag blev sambo med christoffer; i hans dåvarande etta som vi inte riktigt trivdes i. jag påbörjade också mitt sommarvikariat i hemtjänsten där jag trivdes bättre!
max fyllde hela två år, knappt så man kan förstå att det i år har gått tre år?! lilla älsklingen 
midsommarhelgen spenderades med christoffer & hans familj i deras stuga i norsjöberg utanför åsele. god mat, femkamp, kanske inte det soligaste vädret, badtunnebad + bastu gjorde midsommarafton alldeles underbar! och resten av helgen också, förstås 
som sagt så trivdes jag väl inget vidare i den här ettan, men vi piffade ändå till den hyffsat & vi hade det faktiskt förjäkla mysigt där! =) och den varade ju bara för en sommar efter jag flyttade in...
så fort jag var ledig från jobbet så fick jag besök av mamsen & bror, då vi åt ute & shoppade tillsammans.
men det var sällan det kom lediga dagar, eftersom jag hade tagit på mig så mycket jobb som möjligt. och jag kan ju säga att allt jobb lönade sig, för denna juni kommer jag få igen ruggigt mycket på skatten. work hard and it will pay off ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0