#TBM JULY

juli 2014:
 
som alla vet så var sommaren 2014 sååååå jäkla varm, efter midsommar var det ALDRIG dåligt väder! så när jag hade mina lediga dagar/arbetskvällar så spenderade jag större delen av dagarna åt att sola på balkongen, vara ute med max & smutta på iskalla jordgubbssmoothies.
vi fick erbjudande på en trea på rundvägen i gullänget, tittade på den & älskade att den var så fräsch; bl.a. nyrenoverad toalett & diskmaskin som plus i kanten! så den tackade vi ja till & två veckor senare var den våran! & jag förmodar att ni förstår att det är den lägenhet vi bor i nu ;-)
givetvis saknade jag lycksele en hel del när jag just flyttat hemifrån, så det var underbart att åka hem dit vissa helger & umgås med mina favoritbrudar; dricka öl i solnedgången på korpberget, äta grillat, hänga på rockpuben & givetvis spendera tid med mamma & pappa.
ett väldigt trevligt festtillfälle jag minns var när felicia & filip hade fest på gården utanför filips förra lägenhetshus; dem bjuppade på bål, planerade femkamp & alla hade jättetrevligt! =)
& självklart spenderade vi lika många helger hos fina familjen i åsele. många soliga dagar spenderades i stugan i norsjöberg där vi fikade gott, solade & körde fyrhjuling.
sedan gick jag på min lilla tio-dagars semester, då vankades det åselemarknad & jag var lagomt slut på efter fyradagars-partajande. ändå inte lika mäktigt som studentveckans späckade dagar & kvällar ;-) men jag hade det superkul med flera vänner & annat trevligt folk! 
när marknaden tog slut blev det raka spåret till lycksele där motorveckan redan hade kickats igång! åh, vad lycklig jag var över att ha en ledig vecka hemma där. för två dagar bodde jag & christoffer ute i stugan i överbo (som ligger 12km utanför centrala lycksele) och vi åkte mycket båt, badade, solade m.m.
& under flera eftermiddagar/kvällar stod partajande på schemat. att få umgås med efterlängtade vänner, få återförenas, njuta av varandras umgänge, det var verkligen guldvärt.
& efter minisemestern var det faktiskt rätt skönt att få komma hem till övik & återgå till jobbet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0