I LOVE SPONTANEOUS

blev lagomt lättad när jag klev av veckans sista pass vid tretiden igår! det var nästan som en befrielse, dessutom att vi åt grillat till middag gjorde allting snäppet bättre! men pricken över i:et var förstås att C kom från åsele (där han spenderat helgen) & åt middag med oss.
 
men alltså, ni kan nog aldrig gissa vars jag bfinner mig nu ;-) eller jo kanske, är egentligen inte svårt med tanke på vad jag ständigt tjatar om haha.. nämen, idag är jag ledig & jag går 14-22 imorgon, så jag följde med C hem till övik helt spontant igårkväll! har haft sådan hemlängtan, längtat efter min egna säng, behövt mer kläder, & framför allt längtat efter att bara få vara hemma med min älskade kille i vårat hem.
så igårkväll blev det inte mycket mer än att tvärhandla på kvantum när vi kom fram, packa upp grejerna, rasta max & sedan krypa till kojs. idag är däremot en dag då jag storstädat, planterat blommor, putsat fönster m.m. sådant som jag vet C inte gör när jag är borta ;-) det har också varit ett tryck i luften som lockat fram världens huvudvärk, & när det började spränga i bihålorna var det bara irriterande... hoppas det går över snarast.
 
C hade kycklingrullar som önskerätt så det blir givetvis så! jag hade strax tänkt påbörja matlagningen och ska göra extramycket så han har flera matlådor i frysen. ikväll har jag inte den blekaste vad vi ska hitta på, åtminstone gå den vanliga långa kvällsprommisen med maxi & sedan kanske se film efter det. vill bara ta vara på denna dag & kväll så mycket som möjligt. tar tåget tillbaka till lycksele tidigt imorgonbitti, där jobb-och plugg-verkligheten väntar på mig. men det är åtminstone en tröst att jag kommer tillbaka hit till helgen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0