BE THE BEST YOU

För att prata om mat & träning, så har hag ju som sagt varit så jäkla lat när det kommer till det nu i några månader. Inte haft ork till att träna (både styrka & kondition) samt ätit för mycket götta - chips, dricka, fika på jobbet & onyttig mat. Plus att jobbet tagit över i stort sett allting så har varit ständigt trött nästan, och på de lediga helgerna har jag ju nästan alltid hittat på något; åka till Övik/Åsele bl.a. Jag vet att det egentligen inte finns någon ursäkt, men lathet & andra prioriteringar har slagit över för min del ;-)
 
Men tillslut känner man väl när man fått nog.. haha. Är less på att känna mig som en säck potatis så både maten & träningen har jag tagit tag i nu, med återigen stor hjälp av min fina svärmor. För med regelbunden träning, rätt kost, inget 'slisk' eller bakverk och framför allt med en god attityd så känns det bättre, man mår så himla mycket bättre!! Och jag vill verkligen vara mitt 'bästa' jag! =)
 
Och just på gymmet har jag spenderat två timmar av denna morgon, vid lunchtid mötte jag upp finaste Charmin för att fika på wayne's & sedan sätta oss nere vid hamnen för att sola. Denna dag har ju varit gudomligt skön!! Och när det är fredag så får man unna sig en fika ;-)
 Hur som så går hon i min klass & har spenderat heela sommaren hos sin kusiner i Kalifornien, så har fått höra många historier ;-) så mysigt att träffas igen också!

Sitter nu på skolan & har tagit ett litet break från plugget. På ett tag ska jag ta bussen hem och förbereda min middag. C åker direkt till Åsele efter jobbet, så jag tänkte göra enchiladas åt mig själv!
Tjugo över fem går mitt tåg till Umeå också, så måste även checka av packningen en sista gång =) är så glad för att helgen äntligen har landat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0