Q/A.

"Bilder från veckan."
Postat av: Emma

Så himla fin & inspirerande du är Fanny! Och modig som vågar så mycket:) jag funderar på att söka till universitetet till hösten men är dels osäker på vad jag vill bli och dels så känns det obehagligt då man kommer dit helt ensam, utan vänner... Hur kändes det för dig nu i början? Gick det hemska över fort eller? Kramis!!

 
hej emma!
alltså visst är det svårt att veta vad man vill göra av sitt liv?
och det är inget som helst onormalt heller, det lovar jag dig! 
 
jag kan väl påstå att jag har haft tur som hittade 'mitt kall' redan när jag gick i nian, och visst det blir så för vissa. och det där med att plugga vidare efter gymnasiet är ett stort steg, själva skolan är helt annorlunda än det man är van vid. 
så först & främst måste jag påpeka att du bör vara säker på vad du vill bli innan du hoppar på någon utbildning, hur synd vore det inte att inse att det inte passar en alls & man hoppar av?
och det där med ensamhet upplevde jag inte så länge, det var väl mest första dagen. men jag skulle vilja påstå att folk är så desperata efter att skaffa vänner sådär i en ny klass, så det blir att alla tar initiativ till att snacka & lära känna varandra. så var det då i min klass, efter bara denna vecka snackar i stort sett alla & i min basgrupp har vi verkligen klickat till hundra procent; sara & frida är två stycken som jag kommit supernära på bara denna vecka, shit vad roligt vi har haft & det kommer förmodligen bara bli ännu roligare!
 
det är som svårt att förklara då jag som sagt bara gått en vecka & det riktiga plugget knappt startat, men våga tro på dig själv, våga vara öppen mot folk & inte gömma dig bakom det som gör dig blyg. för många människor är snällare än vad man tror ;-) personligen tycker jag att universitetslivet är något jag MÅSTE pricka av under mitt livs to do-list, alla borde prova på det någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0