WHEN CHRISTMAS IS OVER

Hej allesammans!
Hoppas ni haft en bra jul. Min var så bra som den kunde bli!
 
Julafton såg ut såhär; vaknade upp kring niotiden, jag och Eve var först upp & myste till det genom att förbereda frukost, kaffe & tända en massa ljus. Riktigt uppskattat av resten av familjen som vaknade därpå. Sedan hade vi så mysigt resten av dagen & kvällen med allt som ingår på julafton ;-)
 
Och såhär såg juldagen ut, som firades från morgon till kväll hemma hos mamma & Per med hela familjen där (Enda bilden jag tog). Sedan på kvällen var det hemvändarfest då hela stan drog ut, kvällen avrundades relativt tidigt för min del och jag somnade med boyie.
 
Och jag är glad att det inte blev någon bakisdag idag aka annandagen, eftersom det var dop för lilla Vilma idag. Så längesedan som jag var i en kyrka & det var jättefint & mysigt! 
 
Rent kortfattat så har hela min julhelg varit underbar med bakning, lite julpyntsfix, Kalle Anka, juldrinkar, tända ljus på morbrors grav, godis, massa julmat, samt det faktum att det inte är jämt som man får rå om alla syskon på en & samma gång <3 Har också fått så underbara julklappar som jag tänkt visa upp sen nån gång.
 
Nu befinner vi oss i Åsele igen och klockan är ställd på 05 imorgonbitti, då ska vi packa in all mat & packning i bilen samt lasta skotrarna på släpet 
för därefter bär det av upp till fjälls! =) Kommer kännas så himla skönt när vi väl är framme & har skottat verandan utanför stugan, skottat upp vägen till skotergaraget och bastun, fått upp värmen, fått igång vattnet m.m. Och jag kan knappt bärga mig tills jag får inviga min nya overall som jag fick i tidig julklapp :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0