WHITE IS SO MY COLOR

Augusti bjuder på lite sommarvärme, jag tackar & bockar för det!
Men kvällarna är rätt kyliga så då åker tjockare kläder på. Jag som längtar efter kyla, hösten, mysigt höstmörker, allt det som ingår ni vet. 
Men min kära sambo är HELT lost i att kolla efter alla sorters skoterkläder, han gör ritningar över hur han ska 'pimpa' skotern (en bra bit har han faktiskt kommit), han tittar på skoterfilmer nästan hela tiden (tur då att jag är upptagen med att plugga, hehe), alltså han vill bara ha vinter nu nu nu. Jag förstår honom, faktiskt. Jag känner själv hur jäkla skönt det skulle vara med vita landskap, få använda snygga varma ytterkläder. 
Plus att han jobbade in två av sina semesterveckor nu i sommar för att kunna ta ledigt i vinter & köra skoter!
 
 
Det är helt enkelt svårt att beskriva hur jäkla nice det egentligen är med vinter & snö, har alltid tyckt det. Och just vintern har jag och C så mycket gemensamt av; leva fjälliv/uteliv, köra skoter, bara vara utomhus, tåla kylan. Jag själv har kikat runt lite på ridestore efter en ny hjälm, overall & handskar, allra mest skulle ju en egen skoter sitta allra bäst men det känns lite långt bort för tillfället ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0