EN HEMMAHELG

Fredag;
Att åka tåg med Max var ju inga större bekymmer heller. Nästan lika bra som när vi åkte buss för några månader sedan!
Blir i varje fall så stolt & glad över våran fina, duktiga hund.
Gurre släppte sedan av oss hos pappa & Kicki direkt vi landade i Lycksele. 

Blev bjuppad på god mat, åt ostbricka & drack vin, såg en film & sedan visade dem videos på lillgummsan på dropbox. Kicki är helt förtrollad av denna lilla bebis, men det är ju en självklarhet när man blir farmor! 
Annars var det en hederlig fredagkväll i soffan, gick kvällsprommis med Max, ha kvalitetstid med dem osv.
 
Lördag;
Startade dagen med en löptur, försökte locka med Max från övervåningen men han vände snabbt & lade sig i min säng igen ;-) 


Senare fick han sin prommis & vi begav oss ut till Överbo för att träffa mamma, Per, Fredrik och Gustav. Männen byggde ett nytt förråd och mamsen fixade lunch.

Själv plockade jag jordgubbar & läste bok medans dem jobbade ;-) ibland får man ta fram latmasken i sig!
 


Senare på eftermiddagen var det dags att göra sig i ordning för kräftskiva! Den hölls hemma hos mamma & Per tillsammans med bröderna, fick även träffa fina Hanna! 
Och jag säger då det, HELT SJUUKT vad gott det var. Även fast det är en 'evighetsmiddag' och det blir rörigt med allt rensande så är det ändå en känsla som ingår. 

Senare på kvällen fick Fredrik och Hanna idén att ha lite partaj hemma hos dem, jag bestämde mig för att sova hos mamma så hon och Per enklast kunde vara hundvakt åt Max så jag följde med dem. Vi drack, dansade och hade så jäkla kul! Det är så sällan jag får umgås med Fredrik och Gustav, storebröder är ju så himla roliga att vara med, och man ska framför allt ta vara på dem! Och Hanna träffar jag ju nästan aldrig så det var minst lika kul! =) Johanna & Agnes kom också förbi och vi alla följdes till hotellet vid tolvtiden. Där fanns det också några kända ansikten att få krama om & prata med, det blev en toppenkväll som ändå slutade relativt tidigt för min del. 

Söndag;
Och som alltid tackar jag mig själv för just det, rätt så pigg idag & har gosat med Max & Oliver i massor på morgonen. Även ätit frukost med mamma, Per och Gurre, tänkte strax gå en långpromenad med hundarna och lyssna på Den fantastiska resan - en podd som drivs av Zara Larsson och hennes kompis Noel Flike. Muy bién =)

Men jag längtar faktiskt tillbaka till min man nu, blir skönt att komma hem till honom i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Elina

Den fantastiska resan är så bra!!! Har du tips på fler poddar du lyssnar på??

2015-08-31 @ 14:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0