DU ÄR BRA PRECIS SOM DU ÄR!

 
Jag är i allmänhet ALLTID positiv. Till typ allt
För liksom, varför se saker från det negativa hållet, att se glaset halvtomt istället för halvfullt? Livet är inte alltid en dans på rosor, men grejen är den att man kan faktiskt utgå från det som är bra & glatt istället för att gräva ned sig. Det är åtminstone som jag tycker & tänker =)
 
Just idag tänkte jag på mig själv, på mitt liv, hur jäkla bra man har det egentligen? Jag har egentligen inget att klaga på, alla dalar & nedgångar löser jag & överlever mig igenom. 
Och jag har gjort en liten lista åt mig själv, allting som jag har att vara tacksam över;
 
♥Jag har underbara föräldrar som älskar mig & bryr sig om mig. Fyra föräldrar, t.o.m. Fatta vilken tur jag har?! Även fast jag varit så sjuuukt irriterad under hela min tonår över hur strikta, noggranna & bestämda dem varit, så är jag verkligen tacksam över det idag.
 
♥Jag har sex stycken superfina & underbara syskon. Och alla gånger som dem funnits där för mig i alla väder.. Vissa har jag haft bättre kontakt med några än andra, men det spelar mindre roll i längden. Dock uppmärksammar jag ofta hur jag t.ex. sett upp till Frida, hur vacker & livlig hon alltid varit, eller när både jag och Gurren skaffade våra första partners (vilket hände samtidigt) och vi båda var så nya på det området. Vi tog hjälp av varandra och hade nätter av lååånga samtal. Bara sådana saker.
Och främst av allt Fredrik, min Fredrik, världens kanske mest irriterande storebror men i alla väder så vet jag att han skulle ge sig in i en lejonfight för min skull.
SÅ tacksam för att ni alla finns.
 
♥Jag har världens finaste hundar som är så sjukt duktiga & bara bäst!!! Dock gör det mig lite ont att Oliver börjar bli rätt gammal & jag träffar honom så sällan, men det ingår ju faktiskt här i livet.. Och vi har haft en fin tid tillsammans.
Och Max, mina fina underbara Max, vad jag är glad vilken uppfostrad & lydig vovve han har blivit. Tji på er alla som smutskastat just finskspetsar, hur odrägliga hundar dem är. Gissa vad? Det sitter helt och hållet i uppfostran. Så döm inte jakthundsraser sådär bara, klart dem inte är så lugna och fina om dem bara sitter i hundgårdar dygnet runt...
 
♥Vänner betyder allt här i livet, det vet jag att de flesta av er håller med mig om! Och jag fick verkligen de allra finaste & roligaste vännerna! Jag är så himla glad att jag hittat så fina vänner när jag började sjuksköterskeutbildningen, sådana som verkligen har samma humor & glädje som jag haha! Väldigt förvånansvärt hur fort man hittar varandra i en ny klass, men det är grejen med universitetslivet.
Och för att inte glömma mina 'gamla' vänner från Lycksele & Åsele, vad hade jag gjort utan dem?!
 
♥På tal om ssk-utbildningen; verkligen det bästa valet jag någonsin gjort. Har varit så säker på att plugga till sjuksköterska i flera år & tänk, man ska fasiken alltid gå efter sin magkänsla. Min har alltid talat om att det är rätt, det ÄR rätt. Det passar mig perfekt.
Och det krävs ju disciplin, det har jag insett som attan nu efter första terminen. Disciplin, planering, kanske mognad?
 
♥Samt till det som pusslar ihop mig på flera vis; min Christoffer. Han som gör mig komplett, han som är så himla underbar, snäll, förstående, vacker på alla sätt och vis, det är bara obeskrivligt. Ni kanske förstår. Han är helt & hållet kärlek för mig, och precis som miljontals andra par så har även vi våra dalar & sämre dagar. Men det är just det som är kärlek. Det KAN inte vara tiptop hela tiden, det känns så orealistiskt. 
Han är min bästa vän, min bättre hälft, min trygghet, mitt allt. ♡ 
 
♥Christoffers familj är också sådär underbara människor som står mig nära här i livet, dem alla har välkomnat mig så varmt sedan dag 1 och det är egentligen helt sjukt hur bra jag trivs med dem allihop! Jag som t.o.m. åkt själv till Åsele, utan C, emkomt för att vara med dem ;-) Elisabeth är ju som en tredje mamma för mig, och någonstans blev jag väl som en dotter för henne. Dottern hon aldrig fick.♡ 
För de flesta av er vet att Christoffers syskonskara bara består av fem grabbar ;-)
 
♥Och sist men absolut inte minst, MIG SJÄLV! Jag tror vi alla är dåliga på att uppskatta oss själva många gånger, för tänk hur jäkla bra man är ändå? På allt man gör?! Så jag ger även cred till mig själv för alla mål jag vill uppnå, allting jag har hittills har uppnått, för min positiva energi, för jag bara är jag helt enkelt.
Jag har egentligen aldrig varit missnöjd med mig själv, fast alla har ju komplex över sig själv, det bara är så. Har jag misslyckats med någonting har jag inte klankat ner på mig själv, jag har dragit mig tillbaka upp & försökt på nytt. 
 
 
Så glöm inte att uppskatta era nära & kära, och uppskatta framför allt er själva också! ♡ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0