DET ÄR DE SMÅ SAKERNA SOM GÖR MEST

I måndags var det (ursäkta mitt språk) en riktig helvetesdag på jobbet, ni anar verkligen inte. I helhet är det stressigt att jobba inom vården, undersköterskor & sjuksköterskor springer tills fötterna värker som tusan. Och just i måndags var det bara jättemycket som körde ihop sig; rutiner som inte fullföljdes, brist på kommunikation, ohjälpsamma & flummiga läkare, för hög vårdtyngd i båda arbetslagen, tunga patienter, alltså jag kan fortsätta hur länge som helst. Hann inte ens ta hela lunchrasten..
 
Så efter jobbet, när jag var som mest trött & less, så slog det om direkt för mig. Gjorde ett ryck att ringa storebror & fråga om han hade en bil att låna ut, vilket han turligtvis hade. Packade snabbt väskan med träningsgrejer, kläder samt skolgrejer för att sedan bränna iväg ner till Övik. Som sagt, jag bara ÄLSKAR när det är sådär spontant & bestämt på typ fem minuter ;-) både Christoffer och Max blev minst sagt chockade och glada när jag klev in i lägenheten två timmar senare. C var också väldigt trött efter sin arbetsdag + jobb med bilen så vi gjorde en rätt tidig kväll.
 
Igår var en hurtig tisdag, haha!! Jag körde in till stan för att köpa gymkort på nordic wellness, provkörde ett helkroppspass där också. Riktigt fräscht & fint gym, plus att det är typ 1 minuts gåavstånd till skolan. Verkligen mitt inne i stan, så bra att ha nära till allt! 
Och efteråt blev det en god frukost framför Prison break.

Vilade ner maten en timme, för att sedan gå en PW med Max. Vi gick 1 mil runt hela höglandssjön i det jättefina vädret, strålande sol & nästan inget moln på himlen! 
 
Liiite synd att vi har kvällssol då det inte går att sola på ballisen under dagstid, men det gjorde ingenting för min del, rätt skönt att sätta sig i skuggan efter promenaden ;-) Max var också helt slut på efteråt, han lade sig & sov resten av dagen fram tills C kom hem från jobbet.
 
Innan C kom hem hade jag hunnit med att städa & plocka undan lite, renbädda m.m. Ville även göra en lite 'lyxigare' middag nu när vi bara hade ikväll att äta tillsammans & vi inte ses på några dagar sedan igen. 
Så det fick bli hel fläskfilé i en rödvinsmarinad i kryddor & örter med potatisgratäng, champinjoner & en sallad med vitlöksfetaost. MUMS! Både jag och Chrille är heeelt lost i vitlök i alla former, det är så sjukt gott haha.
Receptet till maten finns HÄR ifall ni vill prova på det. Kan då lugnt säga att ni inte blir besvikna ;-) så smaskens!!

 
Jag hade även köpt grönsaker och dipp som vi mumsade på framför en ny serie som vi hittat & ville börja följa, Sense 8. En netflixserie som är lite flummig, man måste verkligen hänga med från första början. Men väldigt spännande och bra! =) efter det gick vi en långprommis på 1,5 timme, så vackert att gå bredvid sjön i solnedgången, ångrade stort aty jag lämnade mobilen hemma.
 
Idag jobbar jag 14-22, så jag lämnade Övik hyffsat tidigt imorse eftersom jag också tänkte stanna av i Åsele. Plus att jag gärna vill slappna av & bara chilla framför typ en serie innan jag börjar jobba kväll.
Lämnade i varje fall en tröja jag köpt åt Elisabeth + att Max fick följa dit också, så slipper han ligga i Chrilles bil hela dagarna på jobbet. Så det blev en bra lösning =)
Släktingarna från Sandviken är också i Åsele på besök i några dagar, så jag hoppas att jag kan ta mig tillbaka dit på lördag efter jobbet. Vill så gärna träffa dem + gosa med deras nya hundvalp!! Men det återstår att se.

Nu ser jag på Prison break och myser med lille Oliver hemma hos mamma och Per. Vill ha sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0