Finally back on track.

hallå alla mina vänner & läsare!
visst var det längesedan?
har ju som sagt haft vääääldigt fullt upp sedan i torsdags då vi påbörjade flytten, hämtade nya sängen, ja herregud jag vet inte ens vars jag ska börja i alltet haha!
--- --- ---
i fredags vaknade vi upp i nya lägenheten (eftersom vi skruvade ihop nya sängen på torsdagkvällen och bestämde oss för att ta första natten då) och på kvällen kom ju då Cs storebror fredrik. han var till väldigt stor hjälp under hela kvällen då vi körde två släpvagnslass med grejer. sedan plockade vi upp deras lilla kusin ludwig & drog & käkade pizza, vilket sedan avrundades med lite fifa och avkoppling- BEHÖVDES!
 
tidigt på lördagmorgonen landade mamma & per, dem hade med sig lite möbler & prylar så det var bara att sätta igång med att springa i trappor & bära upp allt (det ligger på både minus & plus att bo på tredje våningen). senare på dagen landade christoffers föräldrar & yngsta brodern filip, då påbörjade vi utstädningen i gamla lägenheten & jag kan ju verkligen säga att det är allt annat än roligt, ALLT ska rengöras.
när det blev kväll drog vi alla på o'learys & en cheeseburgare satt verkligen fint i magen efter en lång dag. vi avrundade sedan kvällen med lördagsgodis & fångarna på fortet.
 
och tillslut blev det söndag & det var bara till att fortsätta utstädningen. när det blev klart fixade vi i nya lägenheten i stort sett hela dagen & nu har vi faktiskt fått jättefint hittills! är så himla nöjd & när allting är i ordning så kommer lägenheten bli perfekt! det har jag verkligen på känno.
 
annars då?- mår alldeles utmärkt! dagarna består inte av så mycket mer än att jobba, vara utomhus, vänta på telefonsamtal som kanske aldrig kommer. då syftar jag förstås på universitetet, vissa av er minns säkert att jag sökte till sjuksköterskeutbildningen. blev tyvärr reserv & nu fattas det bara att någon enstaka person i min urvalsgrupp ska hoppa av för att jag ska få en plats. surt, javisst. men annars bara att ta nya tag nästa termin, som man snart kan börja söka till. trivs ju faktiskt som fisken i vattnet på jobbet så jag klagar inte så värst! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0