Saturday & sunday.

vid tio på förmiddagen kom vi fram till polarjägarns kennel, två unga samojeder lekte & stojade med max hela vistelsen. det var verkligen en nyttig vistelse för oss, kan jag tycka; få träffa kennelägaren angelica som berättade rent allmänt om hennes hundar & syn på vinklar, träffa hennes samojeder som var så himla gosiga & glada hundar & hon har beräknat att om parningen blir lyckad så kommer valparna födas augusti nästa sommar. & vi har ju som egentligen redan bestämt oss för detta, & det känns så jäkla fint, & roligt! 
vi körde vidare till skellefteå & hälsade på svåger sebastian i hans lilla hockeylya.
landade tillsist hemma hos max uppfödare där fem små illbattingar mötte oss med massa skall, slick & bitande. så himlahimla söta varelser, & minnena av max barndom fyllde mitt hjärta med så mycket glädje när jag pussade på de små liven. det var verkligen, verkligen roligt!
sedan var det bara att köra tillbaka till lycksele där middagsbuffé & fint folk väntade på oss.
 
söndagen startades med att provköra pappas nya audi tt (MUMS SÄGER JAG BARA!)  & sedan bli bjuden på lunch hemma hos mamma & per.
efter lunch kom vi till åsele för att hämta några vinterdäck & christoffers vapenskåp, körde förbi ute i stugan innan vi kom hem till christoffers föräldrar.
yngsta svågern filip hade hockeycup så vi följde med deras mamma till ishallen & såg sista matchen.
C grävde fram sina jaktgrejer & hittade bl.a. sitt gamla jägarbevis, haha mitt charmtroll♥
& innan vi tillsist körde hem till bästa övik så bjöd Cs föräldrar på thaimat, ingen blev lyckligare än jag, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0