Andra oktober & allt möjligt.

hejsan på er!
vi har nu landat i oktober & jag njuter av att det är frost utomhus & bitande kyla när jag kliver ut genom porten på morgnarna. vi är i en säsong där jag trivs allra, allra bäst. så jäkla fint alltså.
 
men annars just nu händer inte så mycket mer än att tiden går fruktansvärt sakta, tränar i stort sett varje dag,-varpå jag har ständig träningsvärk, jobbar & trivs då som fisken i vattnet på bästa hemtjänsten, äter ihjäl mig på clementiner, skämt bort christoffer med en försenad födelsedagstårta varpå det blev kalas & roligheter hemma hos oss- hans moster med familj + min släkt kom på fika, har känt mig besviken & givetvis känt mig glad, också., känner mig mestadels glad & på bra humör!- såvida inte andra skapar anledningar till motsatsen. men varit förväntansfull också, som bara den!! det kan jag kalla en bra vecka, i varje fall.
 
annars då?- det är en torsdag då jag tränat som vanligt, knegat & ätit världens godaste frukost som svärmor tipsade om förut; gröt, kvarg & hallon. har läst om det på andra bloggar & när man väl prövar på något nytt så kan allt bli överraskad! väldigt bra återhämtningsfrukost efter ett härligt morgonpass & en bra frukost i sig så man orkar med dagarna.
och jag dricker alltid smoothies på morgnarna & annars i samband med träning. överförtjust när det smakar mango & jag blandar alltid i chiafrön. yummy in my tummy!
är ju väldigt tacksam att christoffers mamma, som den fantastiska kvinna hon är, kan allting inom träning & kost, lär mig vad som är bra & dåligt, & gör mina träningscheman. för helt ärligt har jag inte varit så kunnig inom träning alls, är tack vare henne som jag blev motiverad att ens börja träna, och jag fick verkligen smak på det alltså! för hur roligt är det inte, liksom?! och desto mera roligt att märka skillnader på sig själv, känna & se framstegen. nä, alldeles underbart alltså. det är en stor tacksamhet till min svärmor,tredje mamma,bästa kompis, & allt det fina som ingår i våran väldigt nära relation. väldigt fantastisk kvinna som jag ser upp till.
 
meeeeen nu ska jag sluta pladdra om det & prata om mer aktuellt; imorgon är jag då alltså ledig för att kunna städa & förbereda det mesta inför när mina pinglor äntligen anländer under eftermiddagen, tjoho! som jag längtat, helgen kommer bli så rolig, & framför allt är det behövande! så sjukt hur mycket man saknar & känner vad man behöver sina vänner.
& christoffer passar på att åka till åsele över helgen & jaga med max, umgås med sina bröder, spela på ett nytt xbox one, grabbtid eller vad det kallas, kan ju också vara behövligt! gruvar mig bara kanske lite redan nu över hur mycket jag kommer sakna honom bara över de här dagarna. men separationsångesten dämpas turligtvis av tanken att på söndagkväll är han tillbaka & jag likaså i hans varma famn ♡
sorryborry för ett väldigt långt inlägg,haha...& ha en jättebra helg! kramissss

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du int skriva tips på träning och käk?:) Käkar du nåt innan du tränar på morgonen? Nyfikenoch helt utan motiation, I need you!

2014-10-03 @ 20:39:35
URL: http://emeliejosefssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0