Allting kan ju inte pausas bara för att det är jul.

hej på er & god eftermiddag! 
helt klart en bra dag idag, kan jag garantera! har just kommit hem & smuttar på en smoothie samtidigt som jag ser på tv & bestämde mig för att skriva här. kan inte påstå att jag har så mycket att berätta nu, förutom att tobias & amanda ska komma hit & käka middag med oss & umgås under kvällen. blir säkert väldigt trevligt! 
annars då?- jag har efter lite velande bestämt mig för att ta på mig att jobba hela julhelgen!
känns som det bästa alternativet rent ekonomiskt & så är det faktiskt huuur mysigt som helst att jobba över jul! bara en större skillnad då man har hela familjen tjugo mil bort... men min älskade mamma bestämde då att familjen kommer ner hit till övik julafton & firar jul här?! boka bord på varvsberget & äta julbuffé till middag & dricka glögg, mysa & öppna julklappar på kvällen. ingen blev ju gladare än jag, eftersom christoffer firar med sin familj i åsele & jag allra helst inte sitter ensam på julaftonskvällen efter att ha jobbat över dagen. 
så den lösningen tycker jag verkligen om, vet inte ännu om alla syskon följer med (då jag vet att frida kanske åker till stockholm) men det återstår att se. julen är ju som sagt inte samma som när man var liten för oss, allra minst för mig som upplevelsen är förstörd tack vare skilsmässan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0