I think that I've found myself a cheerleader.

hej på er!
landat på hemmaplan återigen & här nedan beskrivs helgen med bilder & skrift;


på vägen söderut stannade vi av vid högakusten bron för att sträcka på benen, rasta max & självklart fota lite då tillfället kom.
blev bemötta av lyckliga barn när vi väl kom fram till högbo,
och max var så glad över att få slippa åka bil & springa omkring & leka.
ulrica & kari hade smyckat deras hus med massa halloween-pynt; spindelnät & spindlar lite här och var, blodiga ljus, servetter, lyktor, ja allt möjligt! var faktiskt himla mysigt.
under hela helgen blev vi bjudna på jättegod mat!- och det fantastiska med att bo hos en familj som härstammar från finland är att dem älskar mumin lika mycket som jag; muminglas, muminkoppar, mumin-kylsåpsmagneter, muminprydnader & muminbestick var det ett överflöd utav. som jag älskadet det!!
jag hjälpte leija & liam att sminka sig som riktiga spökskelett,
& givetvis gick jag & christoffer med på att följa dem ut på godisjakt, i utklädnader haha!
hela helgen sov vi i leijas rum. ett rätt så typiskt, rosa flickrum som är så himla mysigt & fint! påminner mycket om mitt egna rum när jag var liten.
christoffer hade haft kontakt med en samojedkennel & undrade om vi fick komma förbi vilket var självklart. så blev massa hundmys också, och bus för max. dessa samojeder var också såsåså himla fina & gosiga!
och idag innan vi började bege oss norrut så besökte vi högbo bruk, som är ett slags gammeldags ställe. ungefär som gammplatsen i lycksele; gamla byggnader & olika saker som visade hur platsen såg ut förr i världen. småbutiker överallt, golfbana, tillfällen till olika aktiviteter, & så djur som man fick besöka, tyckte det var jättemysigt verkligen!
annars så blev det filmmys sent om kvällarna, några matcher i guitarhero, massa bus & skratt, promenader, kortspel, shopping, massa roliga saker! har verkligen varit en superfin helg, längtar redan tillbaka dit! 
 
nu däremot är det faktiskt skönt att vara hemma i lägenheten igen, max har redan slockat i sin hundsäng helt slut på efter bilresan & snart blir det läggdags för mig med. känner mig redo för en ny arbetsvecka & längtar efter att få träna också! blir nog ett pass imorgonbitti- både löpning med max & så styrkepass på det- eftersom jag jobbar kväll imorgon, tjoho!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0