About a girl. Or woman.

jag heter alltså fanny & är uppvuxen i lycksele; en trist stad som bara levererar när det är stora saker på gång och som innehåller många personer jag önskar bort från den här planeten. men tänk ändå finns det fina åh så fina personer som jag verkligen vill behålla resten av livet.
jag säger och gör ofta saker innan jag tänker efter och blir lätt blyg vid tillfällen då jag egentligen vill vara pratglad och trevlig. hur jag ser på livet och vardagen förändras med jämna mellanrum och mina favoritårstider är höst och vinter,vilket jag ofta blir dumförklarad över. (vem älskar inte snö och skoterkörning och mysiga mörka höstkvällar?!). min musiksmak är väldigt varierande & vissa låtar som påminner om förut klarar jag inte ens av att lyssna på.
 
mamma & pappa heter håkan & pernilla, skiljdes 2005 så det året rasade livet ihop & vi fick hjälpas åt att bygga upp det på nytt. & tänk, jag skulle inte vilja ha det på något annat vis. jag har fått flera nya syskon genom att båda gifte om sig & fuck det där med att det ska vara blodsband för att man ska räknas som syskon; dem alla är mina syskon, mina bröder och systrar, & ingen kan antyda något annat.
men jag har ju faktiskt en blodsbror, som jag tydligen är så himla lik & han är den viktigaste personen i mitt liv. vet allvarligt inte hur jag skulle fixa livet utan fredrik. tokiga, knäppa, barnsliga fredrik som alltid gör allting roligare, har just det skrattet som smittar av sig & som har till stor del uppfostrat mig.
 
jag gick ut vård-och omsorgsprogrammet den tolfte juni i år och är färdigutbildad undersköterska. sedan jag gick ettan har jag mest önskat att jag hade en fjärrkontroll som kunde spola tiden framåt tills jag gått ut skolan & kunde flytta till övik och starta ett riktigt liv där; bo i lägenhet, studera och allt det,. anledningen till att jag alltid velat bo där är att hela pappas släkt bor där så jag har varit där alltför ofta sedan jag var en pygmé. det har utvecklats till den vackraste staden i mina ögon. jag och pappa ser oss som äkta övikspatrioter.
och tänk, jag stod fast vid det & har nu uppfyllt en utav många drömmar! bor i bästa övik tillsammans med min pojkvän sedan 2,5 år tillbaka & nu sambo christoffer. det finns så mycket jag kan berätta om den mannen, men då blir förmodligen detta inlägg alldeles för långt & jag blir less på mig själv. men han är från åsele & är två år äldre än mig, vi träffades genom att vi båda gick på tannberget & när han tog studenten 2012 så fick han snickarjobb i övik och flyttade dit. vi har alltså haft distansförhållande i två år(!!!) och nu är allting bara så himla bra & komplett.
du är bäst 
 
& en annan väldigt viktig varelse i mitt liv är min & christoffers finskspets, max. vi köpte honom hösten 2012 & vi har egentligen prioriterat honom mer som sällskapshund än jakthund, så han är väldigt uppfostrad & lydig för att vara en finskspets, så att säga! många som stött på odrägliga finskspetsar har tyckt max varit så snäll & fin så det känns så himla bra. verkligen världens bästa kompis! ♥
 
vad gör man på fritiden då? well, träffar tyvärr inte vännerna ofta alls eftersom i stort sett alla är kvar i lycksele & vissa ska mot umeå. men åker hem så ofta jag kan på helgerna! annars så är det väl det som det består utav; jobba jobba jobba inom hemtjänsten, mysa med vänner, drar på partaj då tillfällen kommer, pussar på min fina, träffar släkten, bakar, leker hemmafru nu när man faktiskt har en egen lägenhet att sköta om, tränar (både på gymmet & så tillsammans med max). sedan jag flyttade har träningen fått vila pga att jag inte hunnit fixa gymkort på friskis & svettis här i stan + att jobbet tar upp största delen utav vardagen nu. men elin ska följa mig på fredag & fixa ett kort, så då jäklar ska det bli som det brukar vara igen!
 
sådärja! inte sådär jätteintressant, och kanske inte så speciellt, men jag har jäklar i mig världens finaste personer i mitt liv & jag är så jvla nöjd med vad jag själv åstadkommer.
kom ihåg att ingen annan ska få styra dig & trycka ner dig för den du är! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0