Life is truly better with a dog.

min underbara vän hanne har verkligen såsåså fina samojeder. vilka skönheter ester & idun är.
& det gör mig mest så jvla avundsjuk; hon bor med dessa sköna bönor + två hundar till ute i åskiljeby mitt emellan lycksele & storuman; isolerat inne i skogen i ett stort, mysigt hus som jag tyvärr bara hälsat på en enda gång. alltså, det är ju lite så jag själv vill ha det. det som jag & christoffer drömmer om! att bo utanför stan i ett stort hus, ha eget space, inte så mycket grannar tätt inpå, och givetvis ha flera underbara hundar!

tyvärr så dröjer det ju cirkus tio månader innan vi kan hämta vår lilla plupp, om parningen går som planerat nu i vår. men det är något att se fram emot, verkligen. och för alla som säger att det inte går bo med två (eller fler än så) hundar i lägenhet, ta reda på fakta innan ni uttalar er för mycket :-) huvudsaken hundarna får tillräckligt med stimulering & får vara utomhus mycket så går det hur bra som helst!
dessutom tänker vi bara bo kvar i den här lägenheten så länge jag pluggar, sedan startar husjakten!
--- --- ---

hanne driver i varje fall en hundblogg om sina vovvar, alltid så roligt & inspirerande att läsa det hon skriver.
(www.streamrock.blogg.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0