En definition av Fanny.

en kväll då jag hunnit med ett kalas ute i knaften, bakat, renbäddat i sängen, städat & dammtorkat på rummet, gjort i ordning partajkläderna & talat i telefon med min älskling som jag har abstinens efter. har en slags mani att det mesta ska vara så perfekt det bara går & känslan av rastlöshet sköljer sig över mig, för nu är klockan efter tolv & jag är nitton år.
 
nitton år av så så många minnen & händelser; komna & avlidna husdjur, en skilsmässa, två föräldrabröllop, en bortgången morbror som jag saknar ihjäl mig efter, dop, komna & gångna vänner, komna & gångna pojkvänner, nya familjer, bara nytt nytt nytt som formaterat om livsriktningen hela tiden, i stort sett. och jag är så jvla glad att jag är där jag är idag, att jag har mina två underbara familjer, flera guldvärda vänner som jag kan flamsa med hur mycket som helst & ändå prata om det allra allvarligaste med, en pojkvän som visat sig vara mitt livs kärlek, min andra halva, en som existerar i nuet & i min framtid, två hundar som är dem allra finaste killarna & som gett mig så himla mycket som bara just hund-och-matte-kärlek kan. bara att jag är just jag, fanny sophie forsberg, & vet vad jag vill göra med mitt liv. jag har det bara så himla bra & jag kan verkligen inte klaga över något. 
 
imorgon väntar födelsedagsmiddag & kalas med hela stora familjen här hos pappa, sedan väntas alkohol & partaj då några pinglor också kommer över. ha en trevlig valborg, ni övriga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0