Dag 14 - Min familj.

min bror har jag redan berättat, så detta inlägg får handla om dom två människorna som har tacken att jag ens existerar idag; mamma och pappa.
mamma känner mig in och utan till. hon känner direkt jag kliver in genom ytterdörren om någonting är fel. då stiger hon fram och frågar "vad har hänt?". jag vet inte hur hon gör det, hon kan bara helt enkelt. "jag känner mina löss" brukar hon säga till mig och fredrik. förutom det så är hon väldigt framåt, målmedveten, ganska hård i sättet men jag tror mest det är bara när hon vill dryga med mig och per.

pappa är lite annan än mamma. han är mer som mig. eller, jag är mer som han. jag brås mest på honom och på släktingarna nere i övik. han känner mig också in och utan till, det där med att ljuga märker han direkt och det är märkligt ibland. pappa är oftast glad och ställer alltid upp, jag försöker förgäves få honom att sluta röka, han har hett temperament och har lätt för att bli uppjagad och den tendensen har både jag och storebror ärvt. fast jag har lärt mig att tygla det bätte än dom två.

en detalj att tillägga är att dom skiljde sig för sju år sedan. hade dom inte gjort det så hade jag nog inte varit den jag är idag. jag tror faktiskt inte det. men jag orkar inte tänka så, jag är lycklig som det är idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0