Dag 01 - Presentation av mig.

jag heter alltså fanny & bor i lycksele; en trist stad som bara levererar när det är stora saker på gång och som innehåller många personer jag önskar bort från den här planeten. men tänk ändå finns det fina åh så fina personer som jag verkligen vill behålla resten av livet.
jag säger och gör ofta saker innan jag tänker efter och blir lätt blyg vid tillfällen då jag egentligen vill vara pratglad och trevlig. hur jag ser på livet och vardagen förändras med jämna mellanrum och mina favoritårstider är höst och vinter,vilket jag ofta blir dumförklarad över. (vem älskar inte snö och skoterkörning och mysiga mörka höstkvällar?!). min musiksmak är väldigt varierande & vissa låtar som påminner om förut klarar jag inte ens av att lyssna på.
jag går vård-och omsorgsprogrammet och har nu börjat tvåan. jag önskar mest att jag hade en fjärrkontroll som kunde spola tiden framåt tills jag går ut skolan & kan flytta till övik och starta ett riktigt liv där; bo i lägenhet, studera och allt det,. anledningen till att jag vill bo där är att hela pappas släkt bor där så jag har varit där alltför ofta sedan jag var en pygmé. det har utvecklats till den vackraste staden i mina ögon. jag och pappa ser oss som äkta övikspatrioter.
&ända sedan jag praktiserade hos en sjuksköterska i nian så har jag vetat att det är just det jag vill arbeta med, och övik är den enda platsen på jorden där jag vill leva & uppfostra mina framtida barn.
på fritiden ägnar jag tyvärr tid till min dator som fått utstå många arga tryck på tangenterna. myser med vänner, festar med vänner då tillfällen kommer & pussar på min fina, som jag bara får träffa på helger och lov eftersom han tagit studenten och börjat sitt arbetsliv nere i övik. distansen är inte så jobbig som jag alltid trott, det är dom tillfällen då man känner sig som ensammast och mest ledsen som det känns pissigt.
jag tänker ofta att jag ska vara påhittig & uppfinningsrik men väldigt sällan händer det något som spelas i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0