Holding Hands Under The Table.

Jag vill resa, bort från kalla Sverige som dödar en. Det är i sådan hära tider
man behöver något att se fram emot, den jag saknade mest förut, men nu
har jag det. Men det börjar förvandlas till en vardags sak, någonting måste
börja hända, nu! Därför är jag så överlycklig att jag åker på fredag. Min underbara 
släkt, mina rötter i Örnsköldsvik, känner mig så hemma med dom allihop.
Dom är hemma. Och det här är sista gången jag kommer få tillfälligheten att
resa med min älskade farmor en sista gång. Farmor som alltig gör skinkmackor
med gurka och ett stort kallt glas mjölk, för tänk hon vet att jag är galen i mjölk.
Min fina farmor som bara kan lukta på det sättet, som bara kan skratta och
dominera på det sättet.

Dricker choklad och ser på lite film. Kan inte slita ögonen från filmen Beastly, jag
och Hanne måste vara den filmens största fans. Så himla fin och mysig.


"Foten trillar förbi och sedan tillbaka, stryker mig försiktigt över tårna på vänsterfoten.
Det spritter till i huvudet då jag tittar upp och möter hans blänkande ögon, stora som
femkronor. Jag rodnar, varsnar hur det hugger mjukt i hjärtat."

OLLY MURS - Please don't let me go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0